Доступність посилання

03 грудня 2016, Київ 20:16

Нам є чому повчитися один в одного – автор фотовиставки «Фукусіма»


Афіша виставки з сайту Музею історії Києва

Афіша виставки з сайту Музею історії Києва

Кадзума Обара привіз до Києва свої фотороботи про трагедію в Японії

Наталя Касяненко

Київ – Виставку «Фукусіма. Інший погляд» відкриють сьогодні в Музеї історії міста Київ. Її автор – фотограф Кадзума Обара – приїхав в Україну. Він презентує роботи постраждалих від Східнояпонського землетрусу районів та портрети працівників АЕС «Фукусіма-1» з їхніми інтерв’ю. Обара зараз працює над аналогічної виставкою про Чорнобиль. Фотограф також планує відвідати місто Славутич.

Від східнояпонського землетрусу постраждало й рідне місто фотографа Кадзуми Обари. Через три дні після аварії на АЕС «Фукусіма-1» він звільнився з роботи у фінансовій компанії, поїхавши фіксувати події в район катастрофи. З липня 2011 року й дотепер фотограф працює над проектом «Фукусіма. Інший погляд», у якому представляє не тільки картини трагедії, а й працівників атомної електростанції. Він поспілкувався з більш, ніж сотнею людей і створив 23 портрети.


«Свою роботу над цим проектом я розпочав у липні 2011 році. Досі пам’ятаю, як сильно мене шокувала зустріч з працівниками АЕС, їхні розповіді. З того часу і дотепер я працюю над фотозйомками, у центрі яких – працівники АЕС «Фукусіма 1», – наголошує Кадзума Обара.

Справжні, а не через призму АЕС

Історії працівників, які боролися з аварією у Фукусіма, є центральними в проекті Кадзуми Обари. Фотограф через портрети людей наголошує, що трагедія забрала в одних роботу, у інших – домівку.

Коли я вперше зустрівся з працівниками АЕС «Фукусіма», я захотів показати їх справжніми, такими, як вони є, а не через призму АЕС. Їхні справжні обличчя, які на телеекранах приховують мозаїкою

«Коли я вперше зустрівся з працівниками АЕС «Фукусіма», я захотів показати їх справжніми, такими, як вони є, а не через призму АЕС. Їхні справжні обличчя, які на телеекранах приховують мозаїкою, їхні справжні голоси, а не змінені, щоб не бути впізнаними, не лише їхні руки, які ми бачили на телеекранах…Я хотів зробити видимим те, що зазвичай залишається невидимим», – каже Кадзума Обара.

7 тисяч людей працюють зараз на електростанції, серед них – і молодь 18 років. Вони досі неохоче говорять про аварію та свою роль у її ліквідації. За словами Кадзуми Обари, причина – в нестабільності.

«Причин, чому вони не хочуть показувати свої обличчя, неохоче йдуть на контакт, багато, але одна з головних – це те, що умови праці у них зараз нестабільні, як і умови найму. Вони можуть втратити роботу через те, що покажуть обличчя. Для них це буде колапсом», – пояснює Кадзума Обара.

Осуд оточуючих та хвилювання сімей змушують замовчувати факт роботи на станції.

«Непоодинокі випадки, коли люди, які працюють на цій атомній електростанції приховують цей факт не тільки від широкого загалу, а й навіть від своїх сімей, бо не хочуть, щоб діти хвилювалися», – розповідає Кадзума Обара.

Подвійний урок: Чорнобиль та Фукусіма

Катастрофа на Чорнобильській АЕС стала найбільшою аварією в атомній енергетиці. 30 років минуло з часу катастрофи – українці пам’ятають досі. Тому Кадзума Обара також відвідає місто Славутич із власними фотографіями й реалізує аналогічний проект із ліквідаторами Чорнобиля. Митець вважає, що такі катастрофи пов’язують дві країни.

«Думаю, що кожен з нас мусить більш серйозно задумуватися, що минуло вже фактично 30 років з Чорнобильської трагедії, але досі є люди, які страждають від цього… З часу трагедії, яка спіткала Японію, минуло вже 4 роки. Навіть в Японії спогади про це починають тьмяніти. Я дуже радий, що можу презентувати свої роботи в Україні, незважаючи на те, що в Україні зараз також важкі умови», – говорить Кадзума Обара.

Україна і Японія – це дві єдині країни у світі, які постраждали від атомної енергії. Саме наші країни повинні навчити світ, як боротися з такими катастрофами

«Україна і Японія – це дві єдині країни у світі, які постраждали від атомної енергії. Саме наші країни повинні навчити світ, як боротися з такими катастрофами, як їх попереджувати й передавати досвід ліквідації, а найголовніше – як жити на забруднених територіях, бо ми від цього нікуди не дінемося», – коментує заступник директора музею «Чорнобиль» Анна Королевська.

В рамках виставки Кадзума Обара планує прочитати лекцію про ситуацію на АЕС «Фукусіма» та проблеми її працівників.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG