Доступність посилання

22 Листопад 2017, Київ 12:13

Конфлікт в Одеському оперному театрі триває


Київ – Яким буде майбутнє українського театру? А що заскорузлі консерватори? Вони чинять опір творчій революції? А може, навпаки, це невіглас під завісою творчих змін намагається диктувати свої умови? А чи все впирається в гроші? Усі ці запитання постають, коли йдеться про долю Одеського національного академічного театру опери та балету.

Режисер Сергій Проскурня (архівне фото, 2007 р.)
Конфлікт у театрі розпочався з призначення навесні цього року на посаду виконуючого обов’язки генерального директора режисера Сергія Проскурні. І дуже скоро все перетворилося на справжню немистецьку баталію.

Нового керівника в Одесі «не зрозуміли»

У творчому колективі театру кажуть: призначення відбулося без їхньої згоди. До того ж, Сергій Проскурня, мовляв, не фахівець в оперній справі.

«Підхід до роботи директором такого театру зовсім непрофесійний. Тому ми і висловили недовіру цьому пану. Він ніколи не працюватиме у нашому театрі. Що б не робив суд, що б не робив пан міністр культури», – зазначив в.о. генерального директора театру Анатолій Дуда на прес-конференції в Києві.

Сам екс-керівник наполягає на своїй версії розпалу суперечки. Уже невдовзі після вступу на посаду, Сергій Проскурня попросив Генеральну прокуратуру та Міністерство внутрішніх справ перевірити фінансові справи театру. Каже: за це і поплатився. «Загалом там два основні питання: бездіяльність тендерного комітету і так звані «мертві душі», – сказав режисер в інтерв’ю Радіо Свобода.

Натомість Анатолій Дуда переконує: прокуратура повідомила йому про відсутність у Проскурні підстав для звинувачень на адресу адміністрації театру. «Щодо його (Сергія Проскурні) слів з приводу аудиту, з приводу заяв у прокуратуру, коли ми отримали листа з прокуратури, виявилося, нічого подібного немає. І натяків на якісь кримінальні порушення теж», – зазначив він.

Екс-керівник просить прем’єра передумати

Невдовзі після призначення Сергія Проскурні на посаду генерального директора, колектив театру розділився на прихильників нового керівника і його опонентів. Останніх виявилося значно більше: дуже скоро 200 працівників висловили недовіру новому директору. А вже 9 липня Прем’єр-міністр Юлія Тимошенко за пропозицією колективу театру призначила новим виконувачем обов’язків директора народного артиста України Анатолія Дуду.

Екс-керівника такий перебіг подій обурив. Незабаром після звільнення Сергій Проскурня оприлюднив вікритого листа до Прем'єр-міністра, в якому просить Юлію Тимошенко переглянути своє рішення. Відповіді, каже режисер, поки не отримав. Проте повернення на посаду не виключає.

«На превеликий жаль, реакції поки немає, але люди, близькі до Юлії Володимирівни, сигналізують мені дуже позитивну інформацію: точка неповернення до встановлення справедливості у цій ситуації ще не перейдена», – розповідає Сергій Проскурня.

Мистецтвознавець Неллі Корнієнко називає ситуацію в Одеському оперному сумішшю конфлікту бізнесових і творчих інтересів. Проте ініціативи Сергія Проскурні також критикує.

«Перехід на театр як продукт виробництва, що і хотів зробити Проскурня, це теж не з наскоку кавалерійського потрібно робити. Такі творчі революції потрібно готувати дуже фундаментально. Проте змінювати систему творчих критеріїв потрібно безумовно», – наголошує експерт.

Уже менше ніж за місяць в Одеському національному академічному театрі опери та балету розпочнеться ювілейний, 200-ий сезон.

Що у ньому переважатиме – творчість чи суперечки – поки невідомо.

(Київ – Прага)
  • 16x9 Image

    Олена Ремовська

    Журналіст Радіо Свобода з 2009 року. Автор і ведуча щотижневої радіопрограми «Деталі». Автор дослідження «Говорить Радіо Свобода: Історія Української редакції» (2014).

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG