Доступність посилання

15 Грудень 2017, Київ 18:53

Грузія бачить руку Кремля за відімкненням свого каналу


Сайт «Першого кавказького» каналу http://www.1k-tv.com/

Прага – Грузія обурена у зв’язку із відімкненням мовлення за кордоном свого російськомовного «Першого кавказького» каналу. У Тбілісі вважають, що це сталося в результаті тиску Кремля. Зі свого боку, французький супутниковий оператор звинувачення відкидає і пояснює, що давав ефір як випробування.

Грузія запустила «Перший кавказький» телевізійний канал 15 січня, орієнтуючись на російськомовного глядача в регіоні. Але через два тижні, 30 січня, мовлення зупинили. Представники грузинського державного каналу вважають, що французький оператор Eutelsat зробив це в результаті тиску з боку Росії. Грузини втратили ефір після того, як французи підписали контракт із російською компанією «Інтерспутник», вона входить до медіа-холдингу, що належить російському газовому гіганту «Газпрому».

Проблеми у спілкуванні з французькими партнерами описав Радіо Свобода керівник каналу Ґія Чантурія. «Це дуже дивно, адже спершу в нас була інформація про те, що вони мають проблеми зі змістом нашого каналу, але потім вони це заперечили і сказали про технічну проблему. Потім, що це вже не технічна, а комерційна проблема», – зауважив Чантурія.

Президент Грузії у вівторок назвав проблеми з мовленням «Першого кавказького» дуже небезпечним прикладом міжнародної політичної цензури. «Це так само, якби Грузія відімкнула BBС чи СNN, чи якийсь французький канал із політичних причин», – мовиться у заяві грузинського лідера. За словами Міхеїла Саакашвілі, якщо допустити подібне, то це буде капітуляцією перед «Газпромом», що небезпечно для європейської демократії.

Зі свого боку, французька компанія відкидає закиди про політичний тиск. Eutelsat пояснює, що «Перший кавказький» канал виходив в ефір на умовах випробування. При цьому речниця компанії в інтерв’ю агенції «Франс-прес» заявила, що Eutelsat готовий підписати угоду з грузинським каналом і відновити мовлення. Стосовно нового контракту з росіянами, то французи пояснюють, що вже давно співпрацюють з Intersputnik, а тепер поновили і розширили контакти.

Грузини судяться і шукають нових партнерів

Але представники грузинського каналу кажуть, що холдинг «Газпром-Медіа» скупив більшість діапазону частот, а те, що залишилося на супутнику, вже не зможе забезпечити їм належного покриття.

У 2008 році французького оператора вже звинувачували в тому, що він піддався тиску з боку китайської влади, коли відмовився від співпраці з незалежним китайським каналом.

Тим часом «Перший кавказький» телеканал обіцяє подати в суд у Франції на своїх колишніх паризьких партнерів. Виконавчий директор каналу Зураб Двалі сказав Радіо Свобода, що канал обов’язково буде виходити а ефір: «Ми будемо працювати нормально – до вподоби це Москві чи ні». Грузини з’ясовують, чи можна транслювати сигнал через американські, чи турецькі супутники, які Двалі називає «надійнішими партнерами» у подібних справах.

Грузія вирішила фінансувати свій власний російськомовний канал на закордон після війни з Росією 2008 року. Повномасштабне мовлення мало початися 1 лютого. Ще до першого ефіру російські офіційні особи публічно засудили «Переший кавказький» як частину «антиросійської пропаганди».
  • 16x9 Image

    Мар’яна Драч

    На Радіо Свобода з 1996 року, вела різні програми, серед яких «Україна і світ» та «Свобода сьогодні». Вивчала міжнародні відносини в Рузвельтському університеті в Чикаго і державне управління та економіку в Інституті державного управління і місцевого самоврядування (нині Академія) в Києві. Директор української служби Радіо Свобода з травня 2013 року.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG