Доступність посилання

15 Грудень 2017, Київ 18:53

У Грузії піднявся політичний градус після вигаданого телесюжету про російське вторгнення


Кадр із передачі грузинського телеканалу «Імеді» про нібито напад російських військ на Грузію

Прага – Росія засудила вигаданий сюжет грузинського телебачення про російське вторгнення до Грузії, назвавши його безвідповідальним та аморальним. Сюжет транслював у суботу грузинський приватний телеканал «Імеді». Хоча керівництво каналу попросило вибачення у глядачів за те, що ввело їх в оману, хвиля обурення після такої програми не вщухає і в самій Грузії.

Страх і паніка – такою була перша реакція грузинського суспільства на телевізійний сюжет, який розповідав про нібито вторгнення російських танків і про нібито смерть президента Грузії Міхеїла Саакашвілі. З програми можна було дізнатися і про те, що грузинська опозиція нібито пристала на бік росіян, при цьому прозвучали імена Ніно Бурджанаде і Зураба Ноґаіделі.

У відповідь опозиціонери заявили, що подадуть в суд на телеканал «Імеді». «Я не можу уявити жодної нормальної країни, де таке можливе – де хтось може назвати тебе зрадником, агентом іншої країни без жодної відповіді», – заявила Ніно Бурджанадзе.

Грузинські опозиціонери припускають, що президент Саакашвілі чи люди з його оточення могли знати про псевдосюжет заздалегідь. Грузинський лідер такі закиди рішуче відкидає. За його словами, паніка, в першу чергу, вдарила по інтересам влади. Водночас Саакашвілі заявив, що фіктивний сценарій недалекий від життя.

«Найнеприємніша річ про сюжет, і я хочу, щоб кожен це усвідомив, це те, що він дуже близький до справжньої ситуації, до того, що наші вороги мають в голові і в серці», – сказав президент Грузії.

«Людина не є піддослідним кроликом, тому ми засуджуємо такі передачі»

Натомість міністерство закордонних справ Росії вважає, що фіктивна передача про російське вторгнення до Грузії завдала цілком конкретної шкоди інтересам безпеки в регіоні. Обурився і посол Сполучених Штатів у Тбілісі Джон Басс. На його думку, сюжет аж ніяк не допоможе Грузії розв’язувати нагальні проблеми в галузі безпеки.

Схожу оцінку висловив і спеціальний посланець ЄС на Південному Кавказі Пітер Семнебі. В інтерв’ю агенції «Ройтерз» він сказав, що вигадана програма призвела до поглиблення політичного розколу в Грузії, можливо навіть саме це вона і мала на меті.

До хору критиків долучився і патріарх Грузинської православної церкви Ілія Другий, який побачив зневагу до кожного жителя країни. Людина не є піддослідним кроликом, чи мишею, це обличчя Бога, тому ми засуджуємо такі передачі, сказав патріарх.

Така оцінка має в Грузії велику вагу, вважає керівник тбіліського бюро Міжнародної кризововї групи Лоуренс Шітс. «Я хочу привернути вашу увагу до дуже серйозного тону, яким грузинський патріарх засудив сюжет», – зауважує Шітс.

Хоча телевізійний канал «Імеді» є приватним, він має тісні контакти з грузинською владою. Хто саме є власником каналу достеменно невідомо, а його керівником є Георгій Авреладзе, давній союзник президента Саакашвілі і колишній урядовець.

Він взяв відповідальність на себе за скандальний сюжет. Крім вибачення за шок, Авреладзе сказав і про те, що це юристи мають вирішувати, чи було достатньо «Імеді» попереджати про те, що сюжет вигадано лише на початку півгодинного випуску. Керівник «Імеді» не збирається йти у відставку.

Скандал довкола вигаданого сюжету про новий збройний конфлікт із Росією розгорається в Грузії напередодні місцевих виборів, які мають відбутися в травні.
  • 16x9 Image

    Мар’яна Драч

    На Радіо Свобода з 1996 року, вела різні програми, серед яких «Україна і світ» та «Свобода сьогодні». Вивчала міжнародні відносини в Рузвельтському університеті в Чикаго і державне управління та економіку в Інституті державного управління і місцевого самоврядування (нині Академія) в Києві. Директор української служби Радіо Свобода з травня 2013 року.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG