Доступність посилання

15 Грудень 2017, Київ 20:14

Три телеканали України провели годинний страйк


Так виглядав екран 5-го каналу під час попереджувального страйку
Колективи трьох українських телеканалів – 5-ий, ТВі та ТРК «Чорноморська» – для привернення уваги суспільства до загрози свободі слова та основам демократії в Україні, 14 серпня з 19 до 20 години провели попереджувальний ефірний страйк.

Три телеканали виступили раніше сьогодні з заявою.

«За останні місяці ми бачимо систематичні спроби знищення свободи слова, вільних ЗМІ, монополізацію інформаційного простору, які здійснюються представниками нової української влади», – мовиться у заяві журналістів.

«Наразі засвідчено і оприлюднено дуже багато фактів утисків, загального наступу на права і свободи громадян, згортання демократичних свобод і прагнення до встановлення тоталітаризму в політичному і суспільному устрої країни. Ефірний страйк – це кардинальний крок, і, можливо, влада сприйме його як свою перемогу. Але нашою метою є довести суспільству, що саме такий вигляд матиме український телепростір у недалекому майбутньому, якщо ця перемога справді відбудеться», – читаємо у заяві журналістів трьох каналів.

«16 серпня 2010 року Київський апеляційний адміністративний суд під тиском може винести незаконне рішення у судовій справі про відбирання частот і ліцензій у 5 каналу, ТВі та ще 14 телекомпаній. Таке «однобічне» рішення суд може ухвалити завдяки особистій зацікавленості та необмеженій владі члена Вищої ради юстиції, голови СБУ і власника компаній-позивачів. 11 серпня арештували майно найбільшої кримської телерадіокомпанії «Чорноморська», а контрольно-ревізійне управління за рішенням суду розпочало перевіряти ТРК. Початок перевірки КРУ є реакцією влади на прес-конференцію ЧТРК та народного депутата Андрія Сенченка, на якій, зокрема, мовилося про те, що посилюється тиск на цю телерадіокомпанію напередодні місцевих виборів. Народний депутат називав прізвища начальника податкової міліції, начальника СБУ. І наступного дня телекомпанію почала перевіряти КРУ», – пишуть журналісти.

«Ми привертаємо увагу всіх телеглядачів та людей, які об'єктивно оцінюють події в Україні, до того, що вже післязавтра, 16 серпня, свавілля влади може торкнутися двох телеканалів: 5 каналу та ТВі – а це стане прецедентом, і коли якомусь чиновникові сподобається вже чийсь власний будинок, квартира, машина чи будь-що інше, то вже ніхто не зможе вас захистити і ніхто не зможе повідомити про таке цілковите свавілля», – попереджають журналісти трьох телеканалів.

***

Колишній легендарний лідер антикомуністичного руху «Солідарність», лауреат Нобелівської премії миру і колишній польський президент Польщі Лех Валенса закликає керівника України Віктора Януковича «не допустити погіршення стану свободи преси в Україні».

Про це агенції AFP в п’ятницю повідомив директор Інституту Леха Валенси Пьотр Ґульчинський.

За його словами, Валенса «стурбований», зокрема, повідомленнями про ситуацію навколо 5-го телеканалу та телеканалу TVi.

Свого листа Президентові Януковичу Лех Валенса відправив через українське посольство у Варшаві, повідомив Ґульчинський. Про подробиці змісту листа він відмовився говорити.

Сьогодні директор телеканалу ТВi Микола Княжицький відправив звернення до Вiктора Януковича з проханням про зустрiч щодо судового засiдання за позовом про позбавлення частот та анулювання лiцензiй на мовлення.

«Позбавлення частот двох незалежних телеканалiв було сприйняте мiжнародною спiльнотою як прямий наступ на свободу слова. Ми просимо зустрiчi з Вами тому, що Ви є гарантом i Конституцiї, i свободи слова, як Ви самi неодноразово заявляли. На очах у всiєї країни Ви доручили Валерiю Хорошковському (главi СБУ) розiбратися зi скаргами журналiстiв. Пiсля такого доручення Хорошковський мав би наступного дня подати у вiдставку. Тому що саме вiн на сьогоднi є символом обмеження свободи слова i конфлiкту iнтересiв не тiльки для всiх вiльних людей нашої країни, а й для всiєї Європи», – йдеться у зверненнi.

Напередодні представники «5 каналу» i телеканалу ТВi заявили, що побоюються, що на Київський апеляцiйний адмiнiстративний суд i його голову чинитимуть тиск з метою швидкого розгляду й ухвалення «однобокого» рiшення у справi про позбавлення телеканалiв частот.

За iнформацiєю телевiзiйникiв, розгляд справи в цьому суді запланований на 16 серпня 2010 року. Однак, наголошується у зверненнi, «5 канал» i ТВi не отримали жодної судової повiстки з визначенням дати, часу i мiсця розгляду справи.

Окружний адмiнiстративний суд Києва у повному обсязi задовольнив вимоги групи телеканалiв «Iнтер», яка оскаржувала рiшення Нацiональної ради з питань телебачення i радiомовлення вiд 27 сiчня 2010 року про видiлення телеканалам ТВi i «5 канал» додаткових частот для мовлення.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG