Доступність посилання

20 Вересень 2017, Київ 02:23

Грузія пропонує російськомовний телеканал, альтернативний Москві


Прага – Грузія у вівторок розпочала з Тбілісі трансляції нового російськомовного телеканалу «Перший інформаційний Кавказький» (ПІК), ставлячи за мету врівноважити цим новини про Кавказ для російськомовного світу. Директор ПІК зазначив, що з самого початку роботи канал має на меті казати правду про стратегічно важливий регіон Кавказу щоб порушити інформаційну монополію Кремля на цей сусідній із Росією район.

Першим до телеглядачів ПІКу звернувся у прямому ефірі президент Грузії Міхеїл Саакашвілі, він же відповідав на прямі телефонні дзвінки телеглядачів. До того ж цей російськомовний телеканал фінансується урядом Грузії, річний бюджет його на старті 7 мільйонів євро. Хоча деякі експерти ЗМІ критикували уряд у Тбілісі за відмову від належного публічного конкурсу щодо формування каналу. Але, разом з тим, критики визнали високий професійний рівень штату каналу, своєрідний сплав відомих західних і східних професіоналів-журналістів.

Так, директором ПІКу став Роберт Парсонс, котрий працював на Бі-Бі-Сі з Москви і був директором грузинської редакції Радіо Свобода. Парсонс зазначає, що його телеканал намагатиметься заповнити інформаційну нішу про події на Північному та Південному Кавказі. «Взагалі то, особливо, коли ви кажете про російське телебачення, покриття Грузії тут майже цілком негативне. І це один із факторів, який ми намагатимемося виправити, бо це спотворює образ цілої країни. Ми не вибираємо за ціль Росію чи її владу, ми не збираємося вигравати з ними якусь битву. Ми лише бажаємо якось задовольнити спрагу людей у регіоні на відкриту і чесну інформацію», – зауважив Парсонс.

Це не перша спроба Грузії транслювати російськомовний телеканал через сателіт. Минулого року вже була спроба запустити «Перший Кавказький» із Тбілісі, але російський «Газпром» викупив усі можливі місця трансляції на супутнику і «ПК» втратив сателітний сигнал.

Цього разу, як зазначає Роберт Парсонс, не очікується ніякої технічної плутанини і сигнал ПІКу буде доступний із сателіту «Hot Bird» на Росію, Західну Європу, Південь Кавказу, Туреччину, Іран, Ізраїль. Команда телеканалу також веде й інтернет-сайт.

Грузинський журналіст ПІКу Звіад Корідзе запевнив, що новий телеканал не буде «слугою грузинської влади», а працюватиме заради чесних і об’єктивних новин на Кавказі.
  • 16x9 Image

    Василь Зілгалов

    Із Радіо Свобода співпрацюю з 1989 року. Переїхав з Мюнхена до Праги у березні 1995 року. Народився в сталінській Україні. Троє з родини загинули від голоду у 1932-33 роках. Мати ледве уціліла в 1933-му. Батько пройшов Колиму але система все ж знищила його. Окрім батька, тоталітаризм згубив чотирьох моїх дядьків. Закінчив історичний факультет. Викладав методологію історії. Підготував дві дисертації. Чимало написав. Журналістом став з 1969 року, після вторгнення радянських військ до Праги. Опублікував роботи з історії політичної публіцистики, книги з історії українських міст, дослідження про Василя Пачовського, з історії української еміграції.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG