Доступність посилання

23 Вересень 2017, Київ 00:36

Харків – У Харкові раптово припинили мовлення два місцеві телеканали та відома своїм критичним ставленням до влади телекомпанія АТН. Медійники висловлюють упевненість, що від ефіру їх відключили за вказівкою міського голови та керівника облдержадміністрації, які нерідко висловлювали невдоволення сюжетами журналістів про роздачу земель, знищення зелених зон та витрату бюджетних коштів. Телекомпанія написала відкритого листа до Президента Віктора Януковича із проханням захистити свободу слова у Харкові

Згідно з ліцензією, телекомпанія АТН, що працює у Харкові із 1993 року, мовила на 7-му телеканалі спільно с телекомпанією «Тоніс-центр», фактичними власниками якої є харківський міський голова Геннадій Кернес та голова обласної державної адміністрації Михайло Добкін.

Однак наприкінці липня провайдер, який здійснював доставку телевізійного сигналу на передавач обласного радіотелевізійного центру, без пояснення причин розірвав договір. Як розповів генеральний директор АНТ Олег Юхт, намагання телекомпанії задіяти власну радіорелейну станцію натрапили на спротив санстанції та провайдерів. Санітарно-епідеміологічна служба (СЕС) відмовила в отриманні необхідного для здійснення мовлення санітарного паспорту, компанії-оператори послалися на технічні проблеми. В неофіційній розмові, як каже Юхт, ті й інші, зізналися – отримали вказівку від міських посадовців не пускати АТН в ефір на сьомому телеканалі.

Вшанування пам'яті Георгія Гонгадзе у Харкові. Журналісти АТН прийшли на майдан із плакатами на захист свободи слова, 16 вересня 2011 року
«Коли наші технарі їм кажуть: заждіть, хлопці, зв’язок же є, ми вчора із вами перевіряли, що сталося? Вони кажуть – ну, ви розумієте, на наше керівництво натиснув Кернес. Технарі одного провайдера, технарі іншого провайдера таке кажуть, прості співробітники СЕС, і міської, і обласної про це говорять. Журналістові достатньо підтвердження інформації з двох незалежних джерел, у нас їх п’ять!» – зазначив Олег Юхт Радіо Свобода.

Із проханням втрутитись у ситуацію співробітники телеканалу звернулися до Президента України Віктора Януковича. У відкритому листі колектив просить не допустити знищення місцевих телеканалів і запобігти наступу на свободу слова у Харкові.

Натомість радник міського голови, колишній журналіст телеканалу «1+1» Юрій Сидоренко, коментуючи ситуацію, порадив АТН за наявності доказів звертатися не до Президента, а до прокуратури.

«Якщо є якісь факти або докази того, що Геннадій Адольфович якимось чином впливав на ситуацію, то з цим треба йти до прокуратури... Сам же лист – це спроба вплинути на громадську думку і, не маючи доказів, створити у суспільстві такий образ ворога преси Геннадія Кернеса. І навіть не преси, а конкретно АТН», – сказав радник Кернеса.

Зникли з ефіру й канали, котрі пов’язують із представником «Батьківщини»

Ледь не наступного ж дня після оприлюднення звернення АТН до Президента, з ефіру зникли харківські телеканали «Фора» та АТВК, які пов’язують із лідером харківської обласної організації ВО «Батьківщина», екс-головою облдержадміністрації Арсеном Аваковим. На цих каналах також виходили новини АТН. Коментуючи ситуацію, Аваков заявив про відверте бажання влади знищити опозиційні ЗМІ.

«Якщо в нашій країні ще є правосуддя і є адекватність у влади, ніхто не допустить, щоб ось так безцеремонно з ефіру вимикали телевізійні канали, навіть якщо вони опозиційні. Коли влада починає діяти таким чином, це означає, що вона дійшла до межі», – наголосив Аваков.

Позапланову перевірку АТН тим часом призначила Національна рада з питань телебачення і радіомовлення. Вона має з’ясувати, чи дійсно телекомпанії чинять перешкоди для виходу в ефір. Журналісти між тим продовжують працювати – відзняті сюжети і випуски новин наразі викладають в інтернет і готують акцію протесту. В понеділок вони планують вийти з пікетом під стіни міської ради. Приєднатись до них планують і представники інших ЗМІ Харкова.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG