Доступність посилання

21 Листопад 2017, Київ 12:51
Сімферополь – З радіоефіру Державної телерадіокомпанії «Крим» зняли україномовну програму «Два кольори», яка мала вийти ввечері 13 липня і в якій розповідалося про заборонену акцію кримської громадськості на захист української мови. Про це Радіо Свобода повідомила автор програми, журналістка Алла Петрова. За її словами, на знак протесту вона написала заяву про звільнення.

Алла Петрова повідомила, що їй висунули цілу низку претензій – щодо поганої якості звуку з виступів на мітингу, а також політичної ангажованості, «нетолерантності» та «агресивності». Але, власне, програму не пустили в ефір через формальну причину – відсутність затвердженого сценарію програми.

«Де ваш сценарний план? Я не здала… Я не здавала і раніше. Завжди всі мої програми йшли без сценарних планів і ніхто мене не чіпав. І тільки тоді, коли я дала в ефір мітинг – хтось капнув – і вони почали шукати причину…» – припускає Алла Петрова.

Журналістка сказала, що її заява про звільнення з ДТРК «Крим» стала «емоційною реакцією на цензуру і тиск», з яким вона зіштовхнулася на роботі останнім часом. Заслужений діяч культури України Алла Петрова працює на кримському державному телебаченні і радіо близько двадцяти років. Вона є автором низки дитячих україномовних теле- і радіопрограм, а також авторської громадсько-політичної радіопередачі «Два кольори», яка виходить щоп’ятниці. Зранку 13 липня програма вийшла в ефірі Радіо Крим на ФМ-частотах, а вечірній вихід по проводовому радіо керівництво компанії заборонило.

Проблема у різних точках зору?

Виконувач обов’язків генерального директора ДТРК «Крим» Степан Гулеватий теж наполягав на поганій якості звуку у підготовленій програмі, але і не відкинув політичного аспекту конфлікту.

«Є рішення Редакційної комісії з того приводу, що програма висвітлює тільки одну точку зору», – сказав керівник державного каналу.

Разом з тим, за даними керівника моніторингової групи Інформаційного прес-центру Миколи Семени, про акції громадськості на захист української мови повідомили лише Українська і Кримськотатаська редакції ДТРК «Крим», а інші – проігнорували. Новинні програми на державному телебаченні і радіо у Криму інформували лише про заходи Партії регіонів на підтримку «мовного закону Ківалова-Колісниченка».

Водночас Степан Гулеватий повідомив Радіо Свобода, що має намір «особисто розібратися у конфліктній ситуації» довкола програми «Два кольори» і тому заяву Алли Петрової ще не підписав.

На початку червня керівництво Державної телерадіокомпанії «Крим» зняло з телеефіру випуск новин «Хаберлер», яку готує Кримськотатарська редакція каналу. Як стверджував журналіст цієї редакції, підставою для зняття програми стала відсутність у ній повідомлень про Президента України.

7 липня у Сімферополі відбулася заборонена судом акція кримської громадськості, під час якої її учасники ухвалили і передали до Постійного представництва Президента України у Криму звернення, в якому закликали спікера парламенту Володимира Литвина не підписувати Закон «Про засади мовної державної політики», оскільки той був ухвалений з порушеннями регламенту і Конституції, а Президента Віктора Януковича – ветувати його, а також винести цей документ на розгляд Ради національної безпеки та оборони як такий, що «загрожує національній безпеці».

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG