Доступність посилання

ТОП новини
14 листопада 2019, Київ 03:19

Департамент юстиції США перевіряє партнера «Голосу Росії»


Прага – Міністерство юстиції США зробило запит до приватної американської телерадіомовної компанії RM Broadcasting про характер її співпраці з російською державною радіостанцією «Голос Росії» та російським урядом, на кошти якого працює цей російський міжнародний мовник. Американська влада хоче зясувати,чи стосується цієї компанії так зване законодавство про «іноземних агентів».

Англомовний веб-сайт «Голосу Росії» та російські газети повідомили цього тижня, що компанія зі США RM Broadcasting отримала листа від підрозділу контррозвідки американського міністерства юстиції з проханням дати точний опис послуг цієї компанії Кремлю.

Таке розслідування може призвести до перереєстрації RM Broadcasting як іноземного агента на території США, включення до переліку, де зазвичай реєструють лобістів.

Веб-сайт російського міжнародного мовлення «Голос Росії» навів думку голови цієї компанії Андрія Бистрицького, який сказав, що «перевірка поки не завершена, але нічого страшного немає – всюди є свої закони». Згадана стаття вже зникла з веб-сайту «Голосу Росії».

У RM Broadcasting кажуть, що все виглядає «формально»

Президент RM Broadcasting Арнольд Фероліто сказав Радіо Свобода, що отримав лист від міністерства юстиції США кілька місяців тому, що його компанія лише забезпечує в Америці технічно трансляцію передач «Голосу Росії» і назвав лист «формальним».

«Цей лист – формальність.Нормально для уряду це робити. Мої правники відповіли на це і не виглядає, що я маю щось робити на вимогу міністерства юстиції, бо я лише посередник. Я лише забезпечую їхні передачі технічно», – наголосив президент RM Broadcasting Арнольд Фероліто.

Фероліто, дружина якого є росіянкою, сказав також, що його компанія співпрацює з «Голосом Росії» від 2010 року. Контрольована Кремлем телерадіостанція розпочала мовлення з Вашингтона у червні 2011 року. Вона також веде ефіри з Нью-Йорка. Місія «Голосу Росії», як сказано у її базовому документі, полягає у «формуванні образу Росії у всьому світі та ознайомленні світу з Росією – на фоні висвітлення глобальних світових подій».

Речник міністерства юстиції США пояснив Радіо Свобода через електронну пошту, що запит «є частиною нормальних функцій міністерства, згідно з «Актом про іноземних агентів» (від 1938 року), коли зазвичай посилаються листи людям, компаніям для отримання від них інформації, щоб визначити, чи вони підлягають реєстрації в міністерстві».

Урядовці також пояснили, що зареєстровані згідно з цим актом зобов’язані «давати періодичні звіти про їхню співпрацю з іноземними фінансовими установами, про такі грошові надходження від них і оплату праці на підтримку діяльності цих іноземних установ».

До сьогодні ще не ясно, коли міністерство юстиції США визначиться з цим запитом до RM Broadcasting.

Матеріал підготували Василь Зілгалов і Richard Solash
  • 16x9 Image

    Василь Зілгалов

    Із Радіо Свобода співпрацюю з 1989 року. Переїхав з Мюнхена до Праги у березні 1995 року. Народився в сталінській Україні. Троє з родини загинули від голоду у 1932-33 роках. Мати ледве уціліла в 1933-му. Батько пройшов Колиму але система все ж знищила його. Окрім батька, тоталітаризм згубив чотирьох моїх дядьків. Закінчив історичний факультет. Викладав методологію історії. Підготував дві дисертації. Чимало написав. Журналістом став з 1969 року, після вторгнення радянських військ до Праги. Опублікував роботи з історії політичної публіцистики, книги з історії українських міст, дослідження про Василя Пачовського, з історії української еміграції.

В ІНШИХ ЗМІ

Загрузка...
XS
SM
MD
LG