Доступність посилання

23 Жовтень 2017, Київ 16:33

Купівля УМХ – монополізація ринку особами, які наближені до Януковича?


Київ – Сергій Курченко, який заявив про купівлю Українського медіа-холдингу (УМХ), каже про намір підтримувати незалежність видань, які входять до цієї медіа-групи. Про це йдеться в офіційному повідомленні групи компаній СЄПЕК, наглядову раду якої очолює Курченко. Натомість Борис Ложкін, який ще поки є президентом УМХ, повідомляє, що загалом не має наміру йти з медіа-бізнесу і вже планує нові проекти. Ложкін називає домовленість, досягнуту по УМХ, вигідною.

Новина про продаж УМХ на сайті українського Forbes у ніч на п’ятницю супроводжувалася заявою головного редактора цього видання Володимира Федоріна про намір залишити свою посаду – з огляду на зміну власника холдингу, до якого, зокрема, входить і сам Forbes.

На думку Володимира Федоріна, покупець має одну з трьох цілей (або, як він сказав, «усі три одразу») – «заткнути журналістам рота перед президентськими виборами», «відбілити власну репутацію» або ж «використати видання для вирішення питань, що не мають нічого спільного з медіа-бізнесом».

Свого часу Forbes було чи не першим виданням, яке спробувало розібратися, хто такий Сергій Курченко. Журналісти написали про карколомний успіх його групи компаній у реалізації нафтопродуктів, а також про фактичну монополізацію ринку зрідженого газу в Україні. Щоправда, тоді мова йшла про об’єднання під назвою «Газ Україна-2009» – нині ж Курченко стверджує, що СЄПЕК не має до цієї групи ніякого стосунку.

Тиск почнеться не зараз, а до виборів – медіа-експерт

Сам він, до слова, пообіцяв українському Forbes не впливати на редакційну політику. Про це йдеться у його письмових відповідях на запитання редакції, оприлюднених у ЗМІ. Схоже твердження міститься в офіційному повідомленні СЄПЕК щодо купівлі УМХ.

Як каже Радіо Свобода головний редактор «Телекритики» Наталя Лігачова, ймовірно, що вплив на редакційну політику видань, що входять в УМХ, і справді буде несуттєвим на перших етапах, а саме – до кінця 2014 року. Однак із наближенням президентських виборів ситуація може змінитися.

Відбувається один із найяскравіших етапів монополізації медіаринку групою осіб, наближених до Януковича
Наталя Лігачова
«Відбувається один із найяскравіших етапів монополізації медіа-ринку групою осіб, наближених до Віктора Януковича. Це і створення медіахолдингу, який пов’язують із Сергієм Арбузовим (видання «Капитал», «Взгляд», телеканали «Тоніс», Business, канал Національного банку БТБ), і холдинг Ігоря Гужви з його безкоштовною газетою «Вести», купівлею телеканалу UBR та анонсованими планами випускати українську версію тижневика «Русский репортер». Також варто згадати про події, які відбувалися довкола телеканалу «ТВі», – каже медіа-експерт.

«За старого керівництва УМХ всі його видання все одно враховували в якійсь мірі політичні реалії. Можливо, буде трохи більше заборонених тем або імен. Подивимось. Думаю, буде так, як і з «ТВі» зараз відбувається: принаймні моніторинги «Телекритики» показують, що редакційна політика його не дуже змінилася – ті новини, які вони роблять, вони залишаються більш ніж пристойної якості. Потім уже, до президентських виборів, може бути більш відчутний уклін у бік одного з кандидатів», – додає Наталя Лігачова.

Ложкін із медіа-бізнесу не піде

Групу компаній СЄПЕК, яка купує УМХ, пов’язують із родиною президента Віктора Януковича неофіційно. Так, видання «Українська правда» пише, що у справах Курченкові сприяють уже згаданий перший віце-прем’єр Сергій Арбузов, а також міністр доходів і зборів Олександр Клименко (обох вважають наближеними до старшого сина президента Олександра Януковича). Останній, як пише видання, зв’язки з Курченком категорично спростовує.

У СЄПЕК купівлю УМХ мотивують пошуком перспективних медіа-проектів, хоча ще у квітні у цій бізнес-групі казали, що медіа-сферою не цікавляться. Сам Курченко розповів, що домовленості щодо купівлі-продажу УМХ готували за місяць. Ціна питання, як припускають на медіа-ринку, може сягати півмільярда доларів.

Борис Ложкін на зустрічі з працівниками Українського медіа-холдингу розповів, що має намір і далі працювати у тій сфері, в якій успішно себе зарекомендував. Каже, що найбільше нині його цікавлять інтернет-проекти, однак подробиць не розкриває: посилається на незавершеність домовленостей і власну забобонність.

Можливо, це буде не лише Україна. Швидше за все, це буде бізнес на російськомовну аудиторію
Борис Ложкін
«Я розумію, що я ще у молодому віці, коли багато чого можу зробити. У якийсь момент, якщо є така можливість( а вона у мене з’явилася, могла і не з’явитись), якщо ти можеш вигідно вийти з одного бізнесу і побудувати новий, це для тебе серйозний «челенж». Я, можливо, хочу подивитися глобальніше. Можливо, це буде не лише Україна. Швидше за все, це буде бізнес на російськомовну аудиторію, – зазначив Ложкін.

Медіа-експерт Костянтин Квурт вважає, що Борис Ложкін – єдина особа в цій ситуації, за яку «можна щиро порадіти». На його думку, успішно продати свій бізнес у час кризи – велика удача. Водночас, за словами Квурта, зі зміною власників УМХ і без того не надто здоровий медіа-клімат в Україні стане ще гіршим.

Ми не побачимо нічого аналітичного (я не кажу навіть «критичного») про Віктора Федоровича особисто, про Міністерство доходів і зборів і Клименка
Костянтин Квурт
«Тепер можна забути про цілий кластер притомних (чи напівпритомних) медіа. Це продовження зачистки медіа-простору. Ми і надалі не побачимо нічого аналітичного (я не кажу навіть «критичного») про Віктора Федоровича особисто, про Міністерство доходів і зборів і Клименка. Зате побачимо багато «відкриттів» про так звану об’єднану опозицію», – вважає він.

Якщо у керівництві Forbes очікуються зміни, то редактори журналу «Корреспондент» (який теж у складі УМХ) мають намір продовжувати роботу щонайменше до завершення процесу купівлі-продажу холдингу. Про це, зокрема, заявила головред сайту korrespondent.net Юлія МакГаффі.

Наразі, за даними СЄПЕК, сплачено половину від суми домовленостей. Курченко придбав 98% акцій холдингу.

  • 16x9 Image

    Олена Ремовська

    Журналіст Радіо Свобода з 2009 року. Автор і ведуча щотижневої радіопрограми «Деталі». Автор дослідження «Говорить Радіо Свобода: Історія Української редакції» (2014).

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG