Доступність посилання

22 Листопад 2017, Київ 07:53

Сибірський відлюдник (фотогалерея)

Художник Олександр Терентьєв уже більше 20 років живе сам у глухому селі Козловому в Красноярському краї на кордоні з Хакасією. Неподалік звідси, в Шушенському, 3 роки провів на засланні Ленін. Але якщо його вигнання було покаранням, то Терентьєв пішов від великого світу з власної волі. Сибірську зиму він перечікує в будинку, залишеному йому покійним батюшкою місцевої церкви. Тут він пише картини й ікони, які відносить до церкви сусіднього села. Коли настає весна, Терентьєв залишає своє житло і перебирається жити і творити в саморобний курінь у лісі. В гостях у сибірського відлюдника побували кореспондент Радио Свобода Віра Трофимова і фотограф Світлана Паніна.

«Я веду нічний спосіб життя. А вдень частіше сплю. Часу для мене не існує», – говорить художник, працюючи над новим пейзажем
1

«Я веду нічний спосіб життя. А вдень частіше сплю. Часу для мене не існує», – говорить художник, працюючи над новим пейзажем

За вікном – сувора сибірська зима
2

За вікном – сувора сибірська зима

Спальня
3

Спальня

Погостювати до батька приїхала дочка Катерина
4

Погостювати до батька приїхала дочка Катерина

5
«Прожити тут можна на десять тисяч на рік. Мішок крупи і відро масла – за очі. Штанів вистачає на десять років, валянок, ось, вистачило лише на п'ять – вкрали»
6

«Прожити тут можна на десять тисяч на рік. Мішок крупи і відро масла – за очі. Штанів вистачає на десять років, валянок, ось, вистачило лише на п'ять – вкрали»

На столі – ікони, написані Терентьєвим за останній рік. Поруч із готовими роботами лежать книги з правилами іконописної майстерності
7

На столі – ікони, написані Терентьєвим за останній рік. Поруч із готовими роботами лежать книги з правилами іконописної майстерності

Художник не лише пише свої, але й реставрує старі ікони. Це ікона Божої Матері під відновлення. Терентьєв датує її 15-18 століттями, посилаючись на залишки фрагментів ковчега під врізку.
8

Художник не лише пише свої, але й реставрує старі ікони. Це ікона Божої Матері під відновлення. Терентьєв датує її 15-18 століттями, посилаючись на залишки фрагментів ковчега під врізку.

Майстерня Терентьєва. На задньому плані – ікона з вибраними святими, написана на зшитому полотні. Ікони художник не продає, картини зрідка купують давні знайомі. Грошей на нові полотна, фарби та пензлі, як правило, немає.
9

Майстерня Терентьєва. На задньому плані – ікона з вибраними святими, написана на зшитому полотні. Ікони художник не продає, картини зрідка купують давні знайомі. Грошей на нові полотна, фарби та пензлі, як правило, немає.

Дорога в сусіднє село Казанцеве, до церкви. Завжди пішки.
10

Дорога в сусіднє село Казанцеве, до церкви. Завжди пішки.

Із хатинки для зимівлі, залишеної Терентьєву покійним батюшкою місцевої церкви, художник виходить лише щоб сходити до церкви. На вулиці з людьми не говорить, щоб не було приводу заходити в гості.
11

Із хатинки для зимівлі, залишеної Терентьєву покійним батюшкою місцевої церкви, художник виходить лише щоб сходити до церкви. На вулиці з людьми не говорить, щоб не було приводу заходити в гості.

У Казанцевому під церкву віддали колишню пожежну частину
12

У Казанцевому під церкву віддали колишню пожежну частину

Розп'яття Христа. «Дітище» Терентьєва, яке він створив за дев'ять місяців безперервної роботи.
13

Розп'яття Христа. «Дітище» Терентьєва, яке він створив за дев'ять місяців безперервної роботи.

Одна з небагатьох написаних ікон у Казанцевській церкві. Решта – друковані.
14

Одна з небагатьох написаних ікон у Казанцевській церкві. Решта – друковані.

Терентьєв повертається у своє село, сідає в кутку біля печі і розкурює трубку, подаровану дочкою.
15

Терентьєв повертається у своє село, сідає в кутку біля печі і розкурює трубку, подаровану дочкою.

Скоро зима закінчиться, і художник-відлюдник піде в ліс – жити в курені, такому ж, який зображений на цій його картині, ще далі від людей.
16

Скоро зима закінчиться, і художник-відлюдник піде в ліс – жити в курені, такому ж, який зображений на цій його картині, ще далі від людей.

«Люди мені не потрібні. Люди – це тисяча питань. А художнику потрібен спокій»
17

«Люди мені не потрібні. Люди – це тисяча питань. А художнику потрібен спокій»

XS
SM
MD
LG