Доступність посилання

19 Жовтень 2017, Київ 06:58

У другій половині листопада Україна знову стала головною мішенню для ЗМІ, що спеціалізуються на поширенні прокремлівської дезінформації. Такого висновку дійшли експерти робочої групи зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків. У звіті також розповіли про те, як «НАТО» ось-ось «захопить» Донбас, і як у ЗМІ відреагували на нещодавно схвалену резолюцію про стратегічну комунікацію ЄС з метою протидії спрямованій проти ЄС пропаганди.

На думку авторів звіту, основний акцент був зроблений на те, що українці нібито «схиляються до нацизму». Так наприклад, «МИА «Исток», відоме сепаратистське видання, що поширює дезінформацію, вчергове звинуватило Україну в «радикальному націоналізмі». Через кілька днів те ж агентство заявило, що українців «привчають бути нацистами». Портал «Русская правда» говорив про українців, як про «кровожерливих неонацистів». Незабаром ці твердження з’явились і в центральних російських ЗМІ: «У ток-шоу «Время покажет» ми почули звинувачення, що українська влада здійснює «нацистський терор»; як завжди, в нашій таблиці ви знайдете точні вказівки на тайм-код цих заяв. Вже на наступний день в тому ж шоу українців звинуватили в «геноциді» і «підтримці нацизму», – пишуть експерти.

Прокремлівські ЗМІ повторюють ці звинувачення з самого початку військової агресії Росії в Україні (наприклад, стаття в журналі Foreign Policy від червня 2014).

У огляді зазначають, що результати демократичних президентських виборів 25 травня 2014 року свідчать зовсім про інше: «Переважна більшість українців хочуть миру, стабільності і демократії. Це було також підтверджено на парламентських виборах 26 жовтня 2014 року, на яких партії, прихильні до демократичних цінностей, отримали переважну більшість голосів», – йдеться у огляді.

Прокремлівські ЗМІ часто як приклад використовують націоналістичну організацію «Правий сектор» для підкріплення своїх тверджень, представляючи їх як «фашистів» в Україні. Слід нагадати, що вплив цієї політичної партії в Україні близький до нуля, кажуть фахівці. Їхній кандидат на президентських виборах отримав 0,7% голосів виборців. А сама партія на парламентських виборах отримала 1,8% голосів, що набагато нижче за мінімальний поріг для проходження партій в Раду.

НАТО і «діти-найманці» з Чаду ось-ось «захоплять Донбас»

Мова йде не тільки про нібито «існуючий нацизм». На сторінці сепаратистів в соціальній мережі «ВКонтакте» стверджувалося, що до Луганська прибули «темношкірі найманці», і як «докази» наводилося фото «дітей-найманців» з Чаду, зняте у 2009 році. Вже згадане сепаратистське «МИА «Исток» повідомило, що на Луганщину прибули «300 бійців НАТО», а через кілька днів вигадало «польських найманців», які прибули на територію сепаратистів.

Телеканал «Звезда», офіційний канал Міністерства оборони Росії, який відомий поширенням дезінформації і сфальсифікованих доказів, також повідомив, що «НАТО готується увійти в Донбас».

«У травні, коли військова ситуація в східній Україні почала суттєво погіршуватися, «Огляд дезінформації» зафіксував підвищення кількості сфабрикованих новин, спрямованих проти України. Також і зараз в повідомленнях зі сходу України йдеться про зростаюче число порушень режиму припинення вогню в період зростаючої медіа-агресії», – йдеться у огляді.

«Русофобські» факти

Автори огляду пишуть що ЗМІ, які входять в сферу їхнього моніторингу, продовжують свій тиск. «Вчергове ми побачили, що новий чеський Центр протидії тероризму і гібридним загрозам звинуватили в «цензурі», незважаючи на те, що він просто здійснює моніторинг кампанії з дезінформації в країні. Ми почули заяви, що «російської пропаганди не існує», незважаючи на численні свідоцтва зворотного. Членів Європейського парламенту, які проголосували за нещодавно ухвалену резолюцію про стратегічну комунікацію ЄС з метою протидії спрямованій проти ЄС пропаганді, звинуватили в «русофобії», – зазначають автори звіту.

Одне ЗМІ Болгарії оприлюднило матеріал про те, що резолюція Європейського парламенту «спрямована проти всіх православних країн», і що її єдина мета – це «заборонити пропаганду православ'я», так як «ЄС з більшою прихильністю ставиться до ісламу». Насправді в резолюції немає ні слова про православ'я.

«Важко уявити, яким чином кампанія з викриття дезінформації може являти собою цензуру, коли, по суті, вона спрямована на підвищення обізнаності більшого, а не меншого числа людей. Також важко уявити, як протидія кампаніям з дезінформації за допомогою фактів і зміцнення плюралізму ЗМІ (саме про це йдеться в резолюції), підпадає під визначення «русофобії», – підсумовують у огляді.

«Огляд дезінформації» – це добірка прикладів прокремлівської дезінформації в Європі та інших країнах. Щотижня огляд ілюструє широту кампанії прокремлівської дезінформації, показуючи всі задіяні в ній країни і мови. Завантажити всю таблицю з прикладами неправдивої інформації, зібраними для 50-го випуску «Огляду» можна тут.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG