Доступність посилання

26 Червень 2017, Київ 06:37

«Візовий геноцид» і критика гуманітарних організацій (огляд дезінформації прокремлівських медіа)


Як прокремлівські медіа критикували громадські організації та гуманітарну допомогу? І що таке «візовий геноцид»? Про це в огляді дезінформації від робочої групи зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків.

Останнім часом прокремлівські ЗМІ сконцентрувалися на дискредитації різних гуманітарних НВО (громадські організації) та гуманітарної роботи, яку ведуть уряди західних країн, наголошують в огляді дезінформації.

Наприкінці листопада, телеканал Russia Today розкритикував «Сирійську цивільну оборону», групу з 3000 волонтерів, відому як «Білі каски». Взявши за приклад відео, зняте групою в рамках популярного інтернет-флешмобу Maneken challenge, за яке об’єднання вже вибачилось, канал Russia Today заявив, що всі відео «Білих касок» є постановками, не надавши ніяких доказів цього.

Чеське ЗМІ, що спеціалізується на поширенні прокремлівської дезінформації, підхопило естафету, критикуючи чеську НКО People in Need («Людина в скруті»). За твердженням порталу Protiproud, ця організація займається виключно розвідувальною діяльністю і працює в інтересах «Національного фонду демократії» і Фонду Джорджа Сороса «Відкрите суспільство». Експерти зауважують, що докази на користь такого твердження також не представили.

Пізніше, телеканал «НТВ» розкритикував Amnesty International, звинувативши організацію у зв’язках з терористами, оскільки в минулому організація захищала інтереси Ахмеда Чатаєва. Після його арешту в 2010 році в Україні Amnesty International закликала владу України не екстрадувати Чатаєва до Росії, де йому загрожували «тортури і жорстоке поводження». Пізніше Ахмед Чатаєв брав участь у теракті в Стамбулі в червні 2016 року.

Розвиваючи гуманітарну тему, Міністерство оборони Росії звинуватило владу Великобританії в тому, що вона не виділила жодної гуманітарної допомоги «ні грама муки» цивільному населенню Алеппо.

«Схоже, в уряді Великобританії на ґрунті русофобії втратили об’єктивне уявлення про те, що відбувається в Сирії, в тому числі в Алеппо», – сказав офіційний представник Міноборони Росії.

Насправді, Великобританія є одним з найбільших міжнародних донорів і витратила понад два мільйони фунтів на гуманітарну допомогу Сирії. «І ЗМІ, і російський представник не згадали, що якщо допомога не надходить в Алеппо, це може бути викликано тим, що Росія наклала вето на пропозицію припинити повітряні бомбардування, щоб забезпечити безпечні поставки гуманітарної допомоги в Алеппо, зроблену в жовтні», – йдеться в огляді.

Зусилля продовжилися на американському прокремлівському сайті. Портал Zerohedge.com опублікував своє «розслідування», яке начебто свідчить про те, що десять НКО (серед них MOAS, «Лікарі без кордонів», Save the Children) займаються незаконним перевезенням іммігрантів до Європи у промислових масштабах, і роблять це з повного схвалення влади Європи та Італії. В статті немає ніяких доказів, пишуть автори огляду.

Кульмінацією кампанії із дискредитації західної гуманітарної допомоги в огляді називають сюжет у програмі «Воскресное время» на «Першому» російському від 11 грудня. Його назва (мовою оригіналу): «Шпионские гнезда в горячих точках: в Донбассе и Сирии под видом волонтеров орудуют секретные агенты». Як стверджує «Перший канал», «Білі каски» допомагають терористам, а чеська організація People in Need надає допомогу вибірково, щоб викликати напруженість у суспільстві. Ця НКО також «шукає» потенційних агентів, які готові працювати на західні та українські спецслужби, йшлося в передачі. НКО People in Need попередила про цю дезінформацію кілька днів тому, згадавши ще один російський телеканал. На жаль, НКО і правозахисники, які працюють в самій Росії, також часто стають мішенню для подібних атак.

«Візовий геноцид»

Популярною для дезінформації стала тема лібералізації візового режиму для України, пишуть у звіті. Так, російське видання Lenta.ru сфабрикувало історію, що Україна запропонувала прийняти мігрантів з Близького Сходу в обмін на безвізовий режим з ЄС.

Інші ЗМІ, що спеціалізуються на поширенні дезінформації, як, наприклад, агентство Sputnik, посилено лякали європейців і поширювали вже багаторазово спростовану дезінформацію про те, що в Україні нібито повно нацистів, які наповнять Євросоюз. При цьому факт, що віза дає право на перебування на території ЄС протягом 90 днів було проігноровано. У ЗМІ з’явився новий термін – «візовий геноцид». Так, на думку Russia Today це те, що робить ЄС стосовно російських громадян у Криму, відмовляючись видавати їм візи. Детальне спростування цієї дезінформації представлено на сайті Polygraph. Раніше у рубриці «Деза» Радіо Свобода також спростовувало подібну дезінформацію.

«Огляд дезінформації» – це добірка прикладів прокремлівської дезінформації у світі. Щотижня огляд ілюструє широту цієї кампанії, показуючи всі задіяні в ній країни і мови.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG