Нью-Йорк, 21 січня 2003 – До конкурсу на забудову площі, де стояли хмарочоси Світового Торговельного Центру в Нью-Йорку, долучився новий проект, створений іспанським архітектором... мало не століття тому. Тепер він становить потужну конкуренцію сучасним будівельним ідеям.
За функціональним призначенням це колосальних розмірів хмарочос, заввишки понад триста метрів – хоча й не найвища будівля сьогоденного світу, але близька до того. За формою – це ніби космічний корабель із ракетами-прискорювачами. Щось неймовірно фантастичне, як у фільмах про зоряні подорожі. І разом із тим цей ансамбль органічно вписується в ландшафт Нижнього Мангаттана з його офісними хмарочосами, перетворюючи ділову дільницю міста на щось подібне до дивовижного якогось космодрому.
Важко повірити, але цей проект створено ще 1908 року. Автор – видатний іспанський митець Антоні Ґауді. За життя його називали “барселонським візіонером”, він зажив собі слави найзнаменитішого архітектора Іспанії. Світове визнання приніс йому величний кафедральний собор у Барселоні “Саґрада Фаміліа”. З нагоди сто п’ятдесятої річниці з дня народження митця Барселона проголосила 2002-й – роком Антоні Ґауді.
Тепер група іспанських художників разом із американськими архітекторами висуває проект Ґауді на конкурс забудови Світового Торговельного Центру, хмарочоси якого було знищено ісламськими терористами 11 вересня 2001 року. Конкурс організовано нью-йоркською Копорацією для забудови Нижнього Мангаттана. Навесні почнеться громадське обговорення усіх проектів. За умов конкурсу забудова повинна включати не лише будинки, а й меморіал на честь майже трьох тисяч жертв найбільшого теракту на території Америки за всю її історію.
Космічний проект Ґауді створив на замовлення нью-йоркських бізнесменів, які планували спорудити велетенський готель. Далі креслень справа не пішла, але малюнки збереглися. За допомогою комп’ютера було зроблено тривимірну модель, і виявилося, що вигляд вона має сучасний і разом із тим футуристичний: у центрі – конусної форми башта з зіркою-сферою нагорі. До башти тісно тулиться гроно конусних будинків меншого розміру.
“Собор “Саґрада Фаміліа” став символом Барселони, а ця будівля, як мріяв Ґауді, повинна була стати символом Нью-Йорка”, – сказав Пол Лаффолі, архітектор із бостонської фірми, яка підтримує проект. Але інші архітектори сумніваються – чи проект Ґауді в очах нью-йоркців не виглядатиме надто футуристичним.
Так пригадав уже в 1950-х візію Антоні Ґауді його помічник Хуан Матамала:
http://www.op.net/~jmeltzer/Gaudi/misc/nyc.jpg
А так уявляє її собі в сучасному Нью-Йорку Пол Лаффолі:
http://24.46.42.210:1818/Sinehead/VISION.JPG
За функціональним призначенням це колосальних розмірів хмарочос, заввишки понад триста метрів – хоча й не найвища будівля сьогоденного світу, але близька до того. За формою – це ніби космічний корабель із ракетами-прискорювачами. Щось неймовірно фантастичне, як у фільмах про зоряні подорожі. І разом із тим цей ансамбль органічно вписується в ландшафт Нижнього Мангаттана з його офісними хмарочосами, перетворюючи ділову дільницю міста на щось подібне до дивовижного якогось космодрому.
Важко повірити, але цей проект створено ще 1908 року. Автор – видатний іспанський митець Антоні Ґауді. За життя його називали “барселонським візіонером”, він зажив собі слави найзнаменитішого архітектора Іспанії. Світове визнання приніс йому величний кафедральний собор у Барселоні “Саґрада Фаміліа”. З нагоди сто п’ятдесятої річниці з дня народження митця Барселона проголосила 2002-й – роком Антоні Ґауді.
Тепер група іспанських художників разом із американськими архітекторами висуває проект Ґауді на конкурс забудови Світового Торговельного Центру, хмарочоси якого було знищено ісламськими терористами 11 вересня 2001 року. Конкурс організовано нью-йоркською Копорацією для забудови Нижнього Мангаттана. Навесні почнеться громадське обговорення усіх проектів. За умов конкурсу забудова повинна включати не лише будинки, а й меморіал на честь майже трьох тисяч жертв найбільшого теракту на території Америки за всю її історію.
Космічний проект Ґауді створив на замовлення нью-йоркських бізнесменів, які планували спорудити велетенський готель. Далі креслень справа не пішла, але малюнки збереглися. За допомогою комп’ютера було зроблено тривимірну модель, і виявилося, що вигляд вона має сучасний і разом із тим футуристичний: у центрі – конусної форми башта з зіркою-сферою нагорі. До башти тісно тулиться гроно конусних будинків меншого розміру.
“Собор “Саґрада Фаміліа” став символом Барселони, а ця будівля, як мріяв Ґауді, повинна була стати символом Нью-Йорка”, – сказав Пол Лаффолі, архітектор із бостонської фірми, яка підтримує проект. Але інші архітектори сумніваються – чи проект Ґауді в очах нью-йоркців не виглядатиме надто футуристичним.
Так пригадав уже в 1950-х візію Антоні Ґауді його помічник Хуан Матамала:
http://www.op.net/~jmeltzer/Gaudi/misc/nyc.jpg
А так уявляє її собі в сучасному Нью-Йорку Пол Лаффолі:
http://24.46.42.210:1818/Sinehead/VISION.JPG