Доступність посилання

19 Серпень 2017, Київ 08:17

Вигадки прокремлівських ЗМІ про Європу і США (огляд дезінформації)


Карикатура Сергія Йолкіна

Балтійські держави борються із журналістами видання «Спутник» «радянськими методами»; держави-члени ЄС розграбували територію України; Al Jazeera зняла інсценовану хімічну атаку в Сирії, а США винні в «Одеській трагедії» 2014 року – такими були тренди дезінформації у прокремлівських ЗМІ минулого тижня. Детальніше – у свіжому огляді дезінформації від робочої групи зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків.

Видання «Спутник» заявило, що Литва діє за тоталітарними законами, і що всі балтійські держави використовують «радянські методи боротьби з журналістами цього видання. При цьому згадки про те, що всі три балтійські країни посіли високі місця у свіжому опублікованому Індексі свободи преси в світі за 2017 рік, не було.

Демонстрації проти корупції в Словаччині були показані, як спроби організувати кольорову революцію, яку фінансує Джордж Сорос, який нібито маніпулює ситуацією в Європі.

«А держави-члени ЄС звинувачені в тому, що вони розграбували територію України, розробляли секретну електромагнітну зброю, щоб контролювати своє населення, і в тому, що вони наказали телеканалу Al Jazeera зняти інсценовану хімічну атаку в Сирії», – йдеться у огляді.

Телеканал Al Jazeera публічно спростував цю заяву, назвавши це дифамацією.

«Перед другим туром президентських виборів у Франції також відбулися нові напади на Еммануеля Макрона. Одне ЗМІ Чехії стверджувало, що єврейський конгрес не хоче, щоб Макрон переміг, а це означає, що будуть подальші терористичні атаки. А через пару днів, повідомляли, що «ЗМІ Ротшильда вирішили, що Макрон повинен перемогти». Те ж саме ЗМІ стверджувало, що Макрон назвав Марін Ле Пен «ворогом держави», хоча насправді це сказав інший кандидат – Бенуа Хамон», – йдеться у огляді. Інше ЗМІ стверджувало, що країну не можна назвати ліберальною демократією, і що наступний президент був заздалегідь обраний французькою «правлячою елітою».

Встановлення фактів

Два тижні тому журналісти робочої групи повідомляли про спотворену заяву генерального секретаря НАТО Столтенберґа на державному телебаченні Росії. Минулого тижня НАТО і союзні сили знову опинилися в центрі прокремлівської дезінформації. Як зазначають у матеріалі, подібні звинувачення настільки часті, що на офіційному сайті НАТО є цілий розділ, присвячений встановленню фактів щодо відносин з Росією.

Також, минулого тижня одне ЗМІ стверджувало, що в перебігу міжнародних військових навчань Summer Shield XIV, які проходили із 17 квітня до 30 квітня на військовій базі Адажі в Латвії, НАТО, насправді готувало свої європейські сили для нападу на Росію. Інше прокремлівське ЗМІ повідомило, що під час навчань командири НАТО, швидше за все, проведуть випробування нових методів гібридної війни: піддаючи російськомовних людей впливу нових фізичних, біологічних та інших методів, спрямованих на зміну людської психіки і поведінки. Телеканал Міністерства оборони Росії «Зірка» повідомив, що навчання НАТО у Балтиці включають поліцейські чистки і каральні операції, та спрямовані на придушення заколотів і заворушень.

Міністерство оборони Латвії відповіло, заявивши, що це неправдива інформація, і що метою такої дезінформації є підрив суспільної довіри до НАТО і військ союзних сил. Міноборони Латвії також попередило громадськість про інші пропагандистські історії щодо союзних військ. В одній з них розповідалося про американських солдат, що начебто отруїлися іпритом у Латвії. Ця новина з’явилася на литовському новинному сайті, який був зламаний.

«В іншій історії розповідалося про напад п’яних американських солдатів у Польщі – напад, в якому, здається, не було ні жертв, ні злочинців. Тим часом негативні повідомлення про США продовжували з’являтися у прокремлівських ЗМІ. Сполучені Штати були звинувачені в тому, що вона стоїть за такими жахами, як теракт 11 вересня, створення угруповання «Ісламська держава» і смерть проросійських демонстрантів в Одесі в 2014 році», – йдеться в огляді.

Щотижня аналітична робоча група публікує «Огляд дезінформації», в якому відображає прокремлівську дезінформацію та веде акаунти, присвячені цій темі, в «Твітері» (@EUvsDisinfo) і «Фейсбуці» (EUvsDisinformation). Аналітична pобоча група зі стратегічних комунікацій East Stratcom створена верховним представником ЄС Федерікою Могеріні в 2015 році у відповідь на запит глав держав усіх 28 країн-членів ЄС «здійснювати протидію кампанії дезінформації з боку Росії».

Завантажити таблицю з прикладами дезінформації можна ТУТ.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG