Доступність посилання

ТОП новини

Музика Бортнянського звучить у Нотр-Дамі.


Леся Олійник

Київ, 14 липня 2004 - У середу, 14 липня, Франція святкувала 215-у річницю взяття Бастилії. В столиці України національне свято Франції відзначали концертом французької та української музики. В Національному будинку органної музики її виконував Володимир Кошуба, який щойно повернувся з Франції. Вперше в історії Паризького собору Нотр-Дам там грав український органіст і вперше звучала українська музика. Історія органних концертів знаменитого паризького собору Нотр-Дам починається з ХIV століття. Тут у 1330 році був встановлений один з найбільших у світі інструмент, на якому грали всі провідні органісти світу. Честь, про яку мріє кожний музикант, впреше була надана представнику України - солісту Національного будинку органної музики Володимиру Кошубі. Зауважу, що в порівнянні з іншими країнами, українське органне мистецтво зовсім молоде і не перевищує чверть віку. Для свого концерту в Нотр-Дамі Володимир Кошуба обрав форму діалогу культур Франції та України. Поряд із музикою французьких композиторів П’єра Дю Маже і Луіза В’єрне в його виконанні звучали “Золоті ворота Києва” Модеста Мусоргського та Концерт ре мажор Дмитра Бортнянського. Символічно, що невідомий рукопис Концерту генія української культури був знайдений саме в Парижі, в Національній бібліотеці. Дмитро Бортнянський написав цей твір рівно 220 років тому. В Україну ноти повернулися завдяки Дмитру Маркевичу – брату видатного французького диригента і композитора Ігоря Маркевича, який народився в Києві. Фахівці вважають, що твір Бортнянського є першим класичним інструментальним концертом у Східній Європі і входить до кращих зразків світової класичної музики. Композитор створив свій Концерт для клавіру, який є попередником сучасного фортепіано. Нині цей твір можна почути в багатьох країнах і на різних інструментах. Але його звучання на органі та ще й у велетенському Нотр-Дамі уявити було досить важко! Володимир Кошуба, який переробив Конецерт для органу, наважився зіграти його перед тисячною аудиторією паризького Собору. Як він розповідає, твір Бортнянського настільки сподобався, що після виконання ноти твору замовляли не тільки органісти, а й слухачі. Після виступу в Нор-Дамі українського органіста запросили знову грати в Парижі, а також у Португалії та Швейцарії.

ВИБІР ЧИТАЧІВ

XS
SM
MD
LG