Микола Гоголь на затемненій сцені сумує за коханням і душевним теплом, і той факт, що сумує він угорською, аж ніяк не заважає українським глядачам відчути його самотність та спустошеність. Це початок п’єси «Одруження» у постановці українського режисера Станіслава Мойсеєва силами акторів театру імені Йокая з Угорщини. З цього почалася презентація проекту «Центральноєвропейське театральне коло».
Його утворили Австрія, Словенія, Румунія, Угорщина, Україна, Хорватія та Сербія. За словами Мойсеєва, від кожної з країн до «Кола» запрошується один митець, котрий упродовж місяця працює над постановкою вистави за п’єсою автора – свого співвітчизника.
А стартувало «Коло» на сцені угорського театру міста Бекеша. Генеральний директор театру Петер Фекете пояснює: основні завдання проекту – це європейське партнерство: від обміну режисерами та акторами до розробки і втілення сучасного театрального менеджменту.
«Нам вдалося запросити кращих митців із Києва, і за місяць їхньої роботи з нами в Угорщині ми побачили українську культурну, театральну традицію, – розповідає Петер Фекете. – Це чудова промоція українського мистецтва, театру! Маю надію, що колеги з інших держав у нашому «Колі» розкриють традиції, притаманні їхній культурі. Адже постановки п’єс на сценах супроводжуються відповідними фотовиставками та інформаційними матеріалами про театр, місто, країну, які беруть участь у проекті».
«Коло» розширюється
Отже, проект розпочатий успішною постановкою п’єси «Одруження»: у своїх рецензіях, європейські критики назвали її вишуканою і такою, що «випромінює любов». Актор Бартош Дюла – виконавець ролі Гоголя – незабаром працюватиме над образами, створеними румунським драматургом Еженом Іонеску, які буде ставити у рідному театрі Дюли один із режисерів із Бухареста.
Щодо вистави «Одруження», Дюла розповів: «Для мене важлива роль Гоголя, який поєднав у собі культури України і Росії, а потім, мандруючи Європою, привніс у свою творчість європейський романтизм. Мені цікаво, як сприймуть мого героя глядачі тих держав, де ми мандруватимемо з цією п’єсою… Я маю на увазі, наше творче «Коло», яке «котиться» театральними сценами центру і сходу Європи, зі своїми драматичними героями, оригінальними постановками… До речі, для мене це нова школа, новий акторський досвід!»
«Театральне коло» розширюється: поставлені у рамках проекту вистави мандруватимуть Угорщиною, Румунією, Сербією, Словенією та Чехією, а один із хорватських режисерів, імовірно, взимку працюватиме з київським Молодим театром над постановкою сучасної драми.
Його утворили Австрія, Словенія, Румунія, Угорщина, Україна, Хорватія та Сербія. За словами Мойсеєва, від кожної з країн до «Кола» запрошується один митець, котрий упродовж місяця працює над постановкою вистави за п’єсою автора – свого співвітчизника.
А стартувало «Коло» на сцені угорського театру міста Бекеша. Генеральний директор театру Петер Фекете пояснює: основні завдання проекту – це європейське партнерство: від обміну режисерами та акторами до розробки і втілення сучасного театрального менеджменту.
«Нам вдалося запросити кращих митців із Києва, і за місяць їхньої роботи з нами в Угорщині ми побачили українську культурну, театральну традицію, – розповідає Петер Фекете. – Це чудова промоція українського мистецтва, театру! Маю надію, що колеги з інших держав у нашому «Колі» розкриють традиції, притаманні їхній культурі. Адже постановки п’єс на сценах супроводжуються відповідними фотовиставками та інформаційними матеріалами про театр, місто, країну, які беруть участь у проекті».
«Коло» розширюється
Отже, проект розпочатий успішною постановкою п’єси «Одруження»: у своїх рецензіях, європейські критики назвали її вишуканою і такою, що «випромінює любов». Актор Бартош Дюла – виконавець ролі Гоголя – незабаром працюватиме над образами, створеними румунським драматургом Еженом Іонеску, які буде ставити у рідному театрі Дюли один із режисерів із Бухареста.
Щодо вистави «Одруження», Дюла розповів: «Для мене важлива роль Гоголя, який поєднав у собі культури України і Росії, а потім, мандруючи Європою, привніс у свою творчість європейський романтизм. Мені цікаво, як сприймуть мого героя глядачі тих держав, де ми мандруватимемо з цією п’єсою… Я маю на увазі, наше творче «Коло», яке «котиться» театральними сценами центру і сходу Європи, зі своїми драматичними героями, оригінальними постановками… До речі, для мене це нова школа, новий акторський досвід!»
«Театральне коло» розширюється: поставлені у рамках проекту вистави мандруватимуть Угорщиною, Румунією, Сербією, Словенією та Чехією, а один із хорватських режисерів, імовірно, взимку працюватиме з київським Молодим театром над постановкою сучасної драми.