Доступність посилання

24 Листопад 2017, Київ 04:08

Виставку Ірини Мінько-Муращик відкрили у музеї Шевченка


Художниця Ірина Муращик

Київ – Гобелени й пастелі львівської мисткині Ірини Муращик виставляються у Національному музеї Тараса Шевченка у Києві. Унікальна техніка ткання, помножена на фантазію автора, дозволяє Муращик створювати неповторні художні образи, вважає один із найталановитіших людей світу, художник Іван Марчук.

Гладіолуси, що злітають голубами у небо; чайники, що стережуть спокій нічної кухні; дерева, що прислухаються до життя за стінами будинків – це пастельний світ Ірини Муращик.

А її гобеленний світ мов вікно у інші виміри – дозволяє побачити прихований бік життя і смерті, магічне перетікання міста у небо, перехід у простір існування ідей і символів.

Як донька неповторного українського художника-шістдесятника Олега Мінька, Ірина увібрала у себе естетику батька, але при цьому знайшла оригінальні способи самовираження.

Рафінована естетика й пекельна праця

«Біла хата і гладіолуси»

Художник Іван Марчук, один із сотні найгеніальніших людей світу, виступаючи на урочистому відкритті виставки у Національному музеї Тараса Шевченка – не приховав свого задоволення від гобеленних полотен.

«Я навіть не думав, що взагалі можна робити такі маленькі гобеленні картини. Це ж пекельна робота. Я би радив Ірині Муращик зосередитися саме на гобеленах. Це така рафінована естетика. Кожна річ неповторна – просто взяти під скло й повісити собі на стіні. Вона дуже талановита мисткиня», – каже Іван Марчук.

На думку метра, цікавим є те, що художниця у своєму малярстві «не мислить формально, а у гобеленах вона дуже формальна, вона працює над композицією».

Іван Марчук вважає, що Олег Мінько зумів передати своїй дочці точне відчуття естетики, але не обмежував її пошуки.

Сприймати світ джерельно чистою душею

«Натюрморт з яблуками»
Ірина Мінько-Муращик переконана, що лише намагається іти шляхом справжніх майстрів – розчиняти натхнення у довгій, наполегливій і важкій праці і «сприймати світ джерельно чистою душею».

«Треба робити такі твори, щоб відчувалося, що вони зроблені ніби на одному диханні. Тоді робота дійсно варта уваги. Старі майстри дуже довго робили свої шедеври, але вони настільки легко сприймаються і такі свіжі досі, що диву даєшся», – каже художниця. І додає, що важка мистецька стежка є її усвідомленим вибором.

«Батько не раз питає мене: «Нащо тобі це здалося. Ти б собі, як інші панянки, їздила десь відпочивати чи займалася розвагами. А ти у вихідні, у робочому одязі, працюєш», – передає Ірина слова Олега Мінька.
«Горщики»
Гобелен «Стара сосна»
  • 16x9 Image

    Ірина Штогрін

    Редактор інформаційних програм Радіо Свобода з жовтня 2007 року. Редактор спецпроектів «Із архівів КДБ», «Сандармох», «Донецький аеропорт», «Українська Гельсінська група», «Голодомор», «Ті, хто знає» та інших. Ведуча та редактор телевізійного проекту «Ми разом». Автор ідеї та укладач документальної книги «АД 242». Атор ідеї, режисер та продюсер документального фільму «СІЧ». Працювала коментатором редакції культура Всесвітньої служби Радіо Україна Національної телерадіокомпанії, головним редактором служби новин радіостанції «Наше радіо», редактором проекту Міжнародної організації з міграції щодо протидії торгівлі людьми. Закінчила філософський факультет Ростовського університету. Пройшла бімедіальний курс з теле- та радіожурналістики Інтерньюз-Україна та кілька навчальних курсів «IREX ПроМедіа». 

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG