Доступність посилання

17 Грудень 2017, Київ 12:54

«Любов до опери потрібно виховувати» – французький диригент Григорій Пентелейчук


Львівська опера
Львів – Любов до опери треба виховувати, переконаний французький диригент українського походження Григорій Пентелейчук. І саме цим він займається п’ятий рік поспіль. Григорій Пентелейчук організував у Франції літній фестиваль «Музичні ночі святої Вікторії», створив мистецький проект «Україна-Франція», в рамках якого митці Львівського оперного театру імені Соломії Крушельницької гастролюють французькими містами.

Днями митці львівської опери повернулись із чергового гастрольного турне десятками французьких міст. Виступи, переїзди, втома, але все це компенсували шалені оплески глядачів.

Львівський балет, за свідченням французьких ЗМІ, показав своєрідне рішення опери німецького композитор Карла Орфа на вірші середньовічних мандрівних поетів-вагантів «Карміна Бурана».

«Карміна Бурана» – це шалений світ музики, поезії і танцю

Львів’яни кілька разів представляли у Франції сценічну кантату для солістів, хору, балету і оркестру «Карміна Бурана». Весна, кохання, пристрасть – це сутність життя, де людина – частина всесвіту. Середньовічна поезія перегукується з музикою, співом хору і неймовірними танцями.

Хореограф Сергій Наєнко віддавна мріяв поставити «Карміну Бурану» . Бо музика його зачарувала, коли вперше її почув. Він намагався балетом підсилювали зміст поезії й глибину музики Карла Орфа, вніс у хореографію чимало елементів українського танцю. «Я просто занурився у цю музику, в тексти і намагався розкрити твір, що співаємо, те й танцюємо. Я не ознайомлювався з іншими постановками, лише бачив елементи. Енергетика цього твору просто надзвичайна, проникнення композитором слова. Карл Орф зумів із середньовічного слова витягнути мелодику, розшифрувати той код. Нас у Франції сприймали «на ура», такого прийому ніде немає», – розповів Сергій Наєнко.

Солістка балету Анастасія Ісупова вважає, що саме осучаснена хореографія «Карміни Бурани» вражає європейського глядача, і цим цікава постановка. На її думку, майбутнє театру саме за сучасним баченням твору, а такі речі потребують розуміння світу опери й балету.

Наступного року львів’яни привезуть у Францію оперу «Кармен»

Сценічну кантату Карла Орфа для хору, солістів, оркестру вперше глядачі побачили у 1937 році. Львівський оперний театр поставив оперу «Карміна Бурана» у 2005 році, а три роки тому її оновив, і сценічна кантата має великий успіх. Бо це оригінальна постановка хореографії, прекрасні голоси хору, оркестр, солісти, і тому французи аплодували стоячи, розповідає французький диригент українського походження Григорій Пентелейчук.Організовуючи гастролі українців, він переконаний, що ця співпраця є дуже цікавою і плідною для обох сторін.

Вже у березні наступного року французький глядач побачить у виконанні львів’ян оперу «Кармен» і жодної при цьому підтримки з боку української держави спільний проект не має. «А що Міністерство культури? Його немає. Ми його ніде не відчуваємо і не бачимо, а посольства консульства, то це таке – роздаємо запрошення. Вся фінансова частина лежить на плечах глядачів Важко нам, але виживаємо. Цього разу мали 13 концертів у Франції і скрізь продались квитки, були повні зали і гарне сприйняття», – каже Григорій Пентелейчук.

Гастролі за кордоном додають енергії і бажання творити, зауважили у розмові митці Львівського оперного театру. Але найбільше їх вразило після мандрівки і переповнених залів у Франції, напівпорожній зал рідного театру, на сцені якого йшла «Карміна Бурана»…
  • 16x9 Image

    Галина Терещук

    В ефірі Радіо Свобода з 2000 року. Закінчила факультет журналістики Львівського національного університету імені Франка. Має досвід роботи на телебаченні і в газеті.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG