Доступність посилання

ТОП новини
20 Вересень 2018, Київ 04:38

Цензура чи ні? Чому закривають ранкове шоу «Доброго ранку, країно»?


Цими днями у медіа просторі активно обговорювали «закриття​»ранкового шоу «Доброго ранку, країно!», що транслювали на каналі «UA:Перший»​. Чи справді ранкове шоу вирішили закрити через участь в ефірі лідера партії «Батьківщина» Юлії Тимошенко? Та як новини про це подали у російських ЗМІ?

Програма «Доброго ранку, країно!» й надалі транслюватиметься в ефірі «UA:Перший». Про це повідомили на Facebook-сторінці програми.

«Доброго ранку! 11 липня на календарі! Ми вибороли своє право бути у прямому ефірі сьогодні разом з Вами! Ми захистили свої права і права наших глядачів знати про всі резонансні події в Україні та світі», – заявили автори програми.

​Про згадану ухвалу Святошинського районного суду міста Києва від 27 червня 2018 року повідомила на своїй сторінці і директорка департаменту зв’язків із громадськістю та ЗМІ Національної суспільної телерадіокомпанії України Вікторія Сидоренко.

«Відповідно до ухвали Святошинського районного суду міста Києва від 27 червня 2018 року про забезпечення позову, заяву ТОВ «Ера-Медіа» було задоволено та заборонено «НСТУ» припиняти трансляцію програми «Доброго ранку, країно!» – написала вона.

Однак Сидоренко зазначила, що, оскільки з’ясування ситуації перемістилось у площину судового розгляду, керівництво ПАТ «НСТУ» мусить виконувати цю ухвалу до моменту вирішення судом питання про скасування цієї ухвали.

У пості також сказано, що команда «Суспільного» просить вибачення у телеглядачів каналу «UA:Перший» за «вимушене продовження трансляції програми з порушенням стандартів».

Із чого почалось?

У неділю на сторінці програми «Доброго ранку, країно» з’явився відеоролик, у якому повідомили, начебто українська влада закриває телепрограму після ефіру із лідером партії «Батьківщина» Юлією Тимошенко.

«Після ефіру з Юлією Тимошенко керівництво Національного суспільного телебачення повідомило, що нас закривають. Тобто канал закриває найрейтинговішу програму в ефірі «UA:Перший» після інтерв’ю з опозиційним політиком. Очевидно, що перед виборами владі не потрібна об’єктивна та незалежна журналістика», – заявила ведуча програми Тетяна Терехова.

Вона також стверджувала, що програму критикували «за висвітлення провалу реформ».

«Нам погрожували закриттям після ефірів опозиційних політиків. Ми тривалий час успішно опиралися наступові на програму. Зараз ми розуміємо, що сам-на-сам із владою вистояти не зможе жоден творчий колектив», – мовиться у відеоролику.

Станом на зараз відеоролик поширили близько 4,2 тисячі людей, а переглянуло його близько 239 тисяч користувачів.

В ефірі програми, про яку йдеться, лідер партії «Батьківщина» Юлія Тимошенко заявила, що президент України Петро Порошенко прагне ескалації конфлікту на сході країни, щоб начебто не проводити президентські вибори.

«Порошенко хоче ініціювати початок великої війни. Він хоче, щоб все горіло, щоб все палало, щоб війна вже розійшлася і пішла на найбільш високий рівень. І на цьому він хоче вводити воєнний стан і не проводити вибори», – твердила Тимошенко.

Чи отримували лист про припинення договору?

10 липня припинилася дія договору про створення на замовлення програми «Доброго ранку, країно!» між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-Медіа», який було укладено 12 липня 2017 року. За словами директорки департаменту зв’язків із громадськістю та ЗМІ Національної суспільної телерадіокомпанії України Вікторії Сидоренко, за укладеною угодою команда суспільного мовника не має змоги втручатись у творчий процес команди «Ера-Медіа» та не впливала на вибір тем, гостей, способів подачі інформації в ефірі. Вона також звернула увагу, що команда «Суспільного» вказувала на порушення стандартів у контенті «Ера-Медіа».

«Команда «Суспільного» здійснює постійний моніторинг контенту, що виробляється ТОВ «Ера-Медіа», і неодноразово виявляє порушення стандартів, зокрема: маніпуляції фактами, подання власних думок як фактів, безпідставні узагальнення, неконкретні посилання на джерела інформації, експертні коментарі неналежної якості, недостовірна подача інформації, зневажливі чи образливі коментарі ведучих, дискримінація та упереджене ставлення, однобоке подання інформації та недотримання балансу думок», – повідомила Сидоренко.

Вона також додала, що ще 5 червня 2018 року та 7 червня 2018 року – тобто за місяць до виступу Тимошенко! – «НСТУ» направила ТОВ «Ера-Медіа» рекомендовані листи з повідомленнями про припинення договору про створення програми «Доброго ранку, країно!».

«Ці повідомлення про припинення співпраці були направлені завчасно, у строки, передбачені договором, а саме за 30 днів до закінчення строку його дії, тому дія договору припиняється з 10 липня 2018 року», – зазначила Сидоренко.

ТОВ ТРК «Ера-Медіа» опублікувало офіційну заяву «З приводу порушення прав свободи слова ПАТ «НСТУ», спроб перешкоджання мовленню та журналістській діяльності». ПАТ «НСТУ» звинувачують у розгорненні інформаційної війни, а також повідомляють, що жодних листів місячної давності від ПАТ «НСТУ» про припинення співпраці вчасно, згідно з умовами договору, не отримували.

«Звертаємо вашу увагу щодо листа, опублікованого членом правління ПАТ «НСТУ» Зурабом Аласанією, на якому чомусь немає відміток про отримання. Лист, який як доказ демонструє пан Зураб, містить лише його підпис. Невже юридичний департамент ПАТ «НСТУ» не знає, яким чином надсилаються листи такої важливості? – мовиться в заяві.

На пост про «цензуру» активно відреагували інші медійники. Так, автор та ведуча спільного проекту Радіо Свобода та телеканалу «UA:Перший» «Схеми». Корупція в деталях» Наталія Седлецька вважає це маніпуляцією. Адже, згідно з інформацією із відкритого судового реєстру, лист, про який ідеться, автори програми таки отримали.

«Із відкритого судового реєстру бачимо, що автори програми ще в червні, отримавши такий лист, – звернулись до суду, з вимогою визнати договір чинним і змусити НСТУ і надалі транслювати програму», – мовиться у повідомленні.

Як повідомляє Седлецька, медіа, що створює програму, належить політикові Андрію Деркачеві.

«Колишній регіонал. В 90-і навчався у Вищій школі КДБ в Росії (зараз – Академія ФСБ). Очолюючи державний «Енергоатом», утримував наші українські АЕС на голці залежності від ядерного палива російської корпорації «ТВЕЛ». Казково збагатився. Один з гарантів інтересів Російської православної церкви в Україні», – пише Седлецька і підсумовує, що таким чином новий менеджмент «Суспільного» потрохи відмовлявся від послуг Андрія Деркача.

Як подали новину про закриття програми у російських ЗМІ?

Деякі ЗМІ України та російські ЗМІ активно повідомляли про закриття програми. Однак у багатьох дописах немає важливих деталей, а іноді текст дописів спотворює зміст.

Видання «РИА-Фан» вийшло із заголовком (мовою оригіналу): «На Украине закрыли программу, в которой Тимошенко обвинила Порошенко в войне в Донбассе».

У новині лише сказано про закриття телепрограми і про те, що, за словами регулятора, програма буде закрита на тлі неодноразових порушень стандартів.

Із схожим заголовком з’явилась новина і на сайті видання «Комсомольская правда». У ній сказано: «У Національній громадській телерадіокомпанії це пояснили тим, що інтерв’ю «леді Ю» не було погоджено з регулятором».

А ще у цій новині подають начебто цитату із заяви «НСТУ».

Цю ж начебто цитату подають Regnum.ru, Ridus.ru із посиланням на «ТАСС», News-Front та інші.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
Загрузка...

Recommended

XS
SM
MD
LG