Доступність посилання

20 Вересень 2017, Київ 18:35

США таємно фінансують сирійську опозицію – преса


Хлопчик бере участь у мирній демонстрації на підтримку президента Сирії Башара Асада перед посольством Сирії в Софії, Болгарія, 17 квітня 2011 року

Прага – США таємно фінансували супротивників сирійського президента Башара Асада, свідчать секретні дипломатичні депеші США, які сайт WikiLeaks передав американській газеті «Вашингтон пост». За цими даними, Держдепартамент США надав значні кошти для фінансування супутникового телеканалу однієї з сирійських емігрантських груп. Ця інформація з’явилася якраз у час жорстоких сутичок між сирійською опозицією та владою.

Як повідомила американська газета «Вашингтон пост» у понеділок, Державний департамент США надав приблизно 6 мільйонів доларів сирійським опозиційним силам, і більша частина цих грошей була використана для підтримки супутникового телевізійного каналу «Барада», який діє у Лондоні. Він почав працювати у квітні 2009 року, а нещодавно розширив мовлення для висвітлення масових протестів опозиції в Сирії проти президента Башара Асада, котрі розгорілися в березні цього року.

Документи з колекції WikiLeaks, оприлюднені на сторінках «Вашингтон пост», свідчать, що перші гроші на телебачення для сирійської опозиції передали за президента Джорджа Буша у 2005 році, коли США заморозили контакти з офіційним Дамаском. Кошти Держдепартаменту продовжували надходити до сирійської опозиції і за президента Барака Обами, незважаючи на зусилля його адміністрації відновити контакти з Башаром Асадом.

Щоправда, з публікації в американській газеті не ясно, чи США продовжують фінансувати сирійські опозиційні групи сьогодні. Тут цитується дипломатична телеграма дипломатичного чільника з Дамаска, який попереджає, що сирійська влада, «без сумніву, розглядала б будь-які американські кошти для антиурядових політичних груп як намагання змінити режим у Сирії». У статті «Вашингтон пост» наголошено, що Держдепартамент США відмовився коментувати достовірність згаданих телеграм і те, чи дійсно Вашингтон фінансував телеканал «Барада».

Опозиція: гроші Вашингтона нічого спільного з подіями в Сирії не мають

Сирійський опозиційний блогер зі Швейцарії Халіл Хабаш наполягає, що згадані американські гроші не пов’язані з нинішніми подіями в Сирії.

«Нема нічого дивного, що США давали гроші на телеканал «Барада» окремій групі, яка близька до організації «Мусульманське братство». Але ці 6 мільйонів – це за час із 2006 року, і більша частина їх надійшла ще в перші роки по тому. За такі гроші повалити режим у Сирії неможливо, та й ця група – в Лондоні, не в Сирії, і не має впливу на події там. Те, що ми бачимо в Сирії, – це всенародне повстання, що має мало спільного «Мусульманським братством», – каже опозиціонер.

Антиурядові сили в Сирії намагаються будь-що дистанціюватися від будь-яких тверджень про ймовірний американський вплив на них. Той же Халіл Хабаш вважає публікацію в американській газеті «поганою новиною для опозиції, бо влада Асада найбільше бажає довести, що ці протести є проявом іноземного втручання».

Тим часом надходять повідомлення про нові спалахи насильства в Сирії. У неділю сили безпеки країни обстріляли похоронну процесію біля міста Хомс, де загинуло щонайменше троє осіб і десятки було поранено. Обіцянки президента Асада скасувати надзвичайний стан, котрий діє в Сирії майже півстоліття, не переконують опозицію, яка продовжує протестувати по всій країні. Правозахисні організації кажуть, що кількість загиблих в останніх сутичках в Сирії сягає вже понад 200 осіб.
  • 16x9 Image

    Василь Зілгалов

    Із Радіо Свобода співпрацюю з 1989 року. Переїхав з Мюнхена до Праги у березні 1995 року. Народився в сталінській Україні. Троє з родини загинули від голоду у 1932-33 роках. Мати ледве уціліла в 1933-му. Батько пройшов Колиму але система все ж знищила його. Окрім батька, тоталітаризм згубив чотирьох моїх дядьків. Закінчив історичний факультет. Викладав методологію історії. Підготував дві дисертації. Чимало написав. Журналістом став з 1969 року, після вторгнення радянських військ до Праги. Опублікував роботи з історії політичної публіцистики, книги з історії українських міст, дослідження про Василя Пачовського, з історії української еміграції.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG