Доступність посилання

11 Грудень 2017, Київ 16:02

Вибори у Польщі та платні коментатори в українській мережі інтернету. (Огляд європейської преси)


Прага – Чи не стане британська компанія ВР причиною змін у ставленні американської влади до бізнесу? Чому кандидат на президентську посаду в Польщі не прагне показатися на телебаченні? І скільки коштує платний коментар на українських політичних сайтах?

ВР чи British Petroleum – здавалося б, яка різниця, як її називати, коли йдеться про ту саму компанію, але в американському контексті сьогодні європейське походження опальної компанії має велике значення. Коментатори впливового ділового британського тижневика «Економіст» говорять, що хоча «Брітіш Петроліум» скоротила свою назву до двох літер ще понад десятиліття тому, нині їй почали нагадувати про її неамериканське походження.

Величезна нафтова пляма в Мексиканській затоці, з якою компанія бореться вже майже два місяці, стала причиною різких заяв з боку адміністрації Барака Обами. На думку «Економіста», компанія заслужила гнів Обами, бо не приділяла достатньо уваги безпеці, але є небезпека, що гнів адміністрації може поширитися на все бізнес-середовище. Така поведінка зробила б Обаму схожим на російських правителів, вважає часопис, а перетворення Барака Обами на Володимира Обаму не принесло б нічого доброго ані бізнесу, ані Америці, підсумовує «Економіст».

Оглядач у чеській газеті «Лідове новіни» звертає увагу на те, як по-різному висвітлюють діяльність двох головних кандидатів на президентську посаду в Польщі два головних засоби масової інформації. Голова сейму Броніслав Коморовський лідирує в інтернеті і воліє взагалі не з’являтися на телебаченні. А його суперник, екс-прем’єр та лідер партії «Право і справедливість» Ярослав Качинський навпаки воліє більше бувати на телеекрані. Чеська газета посилається на польських коментаторів, які говорять, що нині найзапекліша політична боротьба відбувається саме в інтернеті, і що за опитуваннями, Коморовський випереджає свого менш технологічного супротивника.

А от український англомовний тижневик «Київ пост» говорить, що в українській мережі інтернету політична боротьба швидше імітується, ніж відбувається. Бо українські політики не гребують тим, щоб оплачувати позитивні коментарі для себе і негативні для своїх противників. За даними, що наводять дослідники в інтерв’ю газеті, вартість такого найнятого коментатора сягає 700-1000 доларів на місяць під час виборів і близько 400 доларів між виборами. Найбільш професійними були політичні коментатори, що працювали на Юлію Тимошенко, Віктора Януковича та Арсенія Яценюка.

Як пояснюють спеціалісти, платні політичні кампанії в інтернеті не спрацювали б на Заході, так як в Україні, бо там набагато більше користувачів інтернетом, і платні коментатори не змогли б впливати на громадську думку в такій масі. На думку українських дослідників інтернету, яких цитує «Київ пост», зі зростанням кількості користувачів інтернетом в Україні, платні кампанії перестануть бути вигідними і ефективними.
  • 16x9 Image

    Марія Щур

    В ефірі Радіо Свобода, як Марія Щур, із 1995 року. Кореспондент, ведуча, автор програми «Європа на зв’язку». Випускниця КДУ за фахом іноземна філологія та Центрально-Європейського університету в Празі, економіст. Стажувалася в Reuters і Financial Times у Лондоні, Франкфурті та Брюсселі. Вела тренінги для регіональних журналістів.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG