Першу премію журі розділило між двома авторськими колективами, очоленими архітекторами Ольгою Кругляк та Андрієм Миргородським. За задумом замовника конкурсу – Головного управління містобудування та архітектури КМДА, переможці повинні об’єднати зусилля для створення єдиної концепції музейного комплексу з урахуванням усіх побажань і пропозицій. Після цього, як повідомив журналістам головний архітектор столиці Сергій Целовальник, буде сформована робоча група з архітекторів, істориків, археологів, яка розробить загальний план музеєфікації території Дитинця. Тільки після цього можна буде щось там будувати, зазначає Сергій Целовальник. За його словами, про будівництво нової Десятинної не йдеться: не можна відновити те, чого ніхто із сучасників не бачив.
«У наших літописах, на жаль, збереглися тільки деякі літературні описи інтер’єрів Десятинної церкви Богородиці, а іконографічних матеріалів не збереглося, – говорить Сергій Целовальник. – І той план, який розкопали археологи, 40 на 60 метрів, із дещо спотвореним вівтарем, оскільки каркас міста, тобто мережа вулиць, сильно змінилися з тих часів і «наїхали» на частину цього фундаменту – все це свідчить про те, що ми не можемо відтворити за одним лише фундаментом справжній вигляд храму».
Цього року будуть тільки міряти і планувати
Насамперед, зауважує головний архітектор Києва, планують відновити скляне накриття фундаменту церкви, яке обвалилося взимку. Однак, як зізнались автори концепцій-переможниць, вони не зовсім уявляють, яким чином поєднають їхні ідеї: одна група архітекторів пропонує відновити гіпотетичний образ Десятинної церкви, а інша – категорично проти цього.
Також під питанням залишається термін, протягом якого може бути створений музейний комплекс, говорить архітектор Олена Олійник, яка входить до одного з авторських колективів, що отримали першу премію конкурсу.
«Поки що цього року нічого, окрім обмірів і дбайливого розчищення, не передбачається, – каже вона. – А з проектних робіт, я думаю, що дай Боже, щоб ми виробили програму дій. Тому що це справа не на один рік, а щонайменше – на 5-6 років».
На поточний рік у рамках програми соціально-економічного розвитку міста виділили 20 мільйонів гривень: на проведення археологічних досліджень – 4 мільйони, 3 – на проектування і 13 мільйонів – на музеєфікацію.
«У наших літописах, на жаль, збереглися тільки деякі літературні описи інтер’єрів Десятинної церкви Богородиці, а іконографічних матеріалів не збереглося, – говорить Сергій Целовальник. – І той план, який розкопали археологи, 40 на 60 метрів, із дещо спотвореним вівтарем, оскільки каркас міста, тобто мережа вулиць, сильно змінилися з тих часів і «наїхали» на частину цього фундаменту – все це свідчить про те, що ми не можемо відтворити за одним лише фундаментом справжній вигляд храму».
Цього року будуть тільки міряти і планувати
Насамперед, зауважує головний архітектор Києва, планують відновити скляне накриття фундаменту церкви, яке обвалилося взимку. Однак, як зізнались автори концепцій-переможниць, вони не зовсім уявляють, яким чином поєднають їхні ідеї: одна група архітекторів пропонує відновити гіпотетичний образ Десятинної церкви, а інша – категорично проти цього.
Також під питанням залишається термін, протягом якого може бути створений музейний комплекс, говорить архітектор Олена Олійник, яка входить до одного з авторських колективів, що отримали першу премію конкурсу.
«Поки що цього року нічого, окрім обмірів і дбайливого розчищення, не передбачається, – каже вона. – А з проектних робіт, я думаю, що дай Боже, щоб ми виробили програму дій. Тому що це справа не на один рік, а щонайменше – на 5-6 років».
На поточний рік у рамках програми соціально-економічного розвитку міста виділили 20 мільйонів гривень: на проведення археологічних досліджень – 4 мільйони, 3 – на проектування і 13 мільйонів – на музеєфікацію.