Доступність посилання

24 Листопад 2017, Київ 04:01

Чи «переконав» Янукович Суркіса подати у відставку? (Європейська преса)


Прага – Європейські газети продовжують аналізувати результати і ймовірні політичні наслідки для України місцевих виборів, які відбулися в регіонах 31 жовтня. Хоча міжнародні спостерігачі у цілому позитивно оцінили перебіг цього волевиявлення українців, все ж, як зауважують оглядачі, ніхто не береться передбачити його остаточні результати, які мають бути оголошені не пізніше 6 листопада. Чимало видань цитують європейських спостерігачів на місцевих виборах в Україні, які не лише збираються критикувати законодавчу підготовку цих виборів владою у Києві, але й наголошують, що «проблемою також є і те, що партія «Батьківщина» була позбавлена брати участь у виборах відразу в кількох областях». Газети далі обговорюють перебіг «футбольного скандалу кіпріота Марангоса» і не виключають, що влада в Україні спробує звести до мінімуму наслідки судового розгляду цієї справи між УЄФА і Марангосом саме як загрози для проведення «Євро-2012» на українських стадіонах.

Впливова «Файненшел Таймз» інформує, що опозиційна партія Юлії Тимошенко – «Батьківщина» – домагатиметься «справедливого перегляду» результатів місцевих виборів у трьох областях, де ця одна з головних опозиційних сил навіть не потрапила до виборчих списків. Газета також цитує депутата Європарламенту і спостерігача на цих виборах в Україні Павла Коваля, який зазначив: «Зміна закону про вибори за місяць перед голосуванням – зрозуміло, велика проблема. Також неприпустимо, щоб партія не могла брати участь у виборах відразу в кількох областях». Спостерігачі також критикують роботу дільничних виборчих комісій, які обмежували права опозиції на цих виборах.

Німецька «Ді Вельт» інформує про намагання влади Президента Януковича не допустити опозиційну «Батьківщину» Юлії Тимошенко до місцевих виборів 31жовтня у Львівській і Київській областях. Газета також зауважує, що керівництво «Батьківщини» вимагає перевиборів у цих регіонах. Тут також йдеться про те, що Євросоюз «спостерігає за подіями в Україні зі змішаним почуттям щодо багатьох напрямків розвитку демократичних процесів у цій державі». «Ді Вельт» наводить думки німецького експерта по Східній Європі з Гамбурга Отто Люхтергандта, котрий бачить «Україну на шляху до авторитарного режиму, подібного до російського». Німецька газета також попереджає, що успіх праворадикальної націоналістичної «Свободи» Олега Тягнибока на цих виборах відкриває для націоналістів шлях до парламенту вперше від 1991 року, коли Україна стала незалежною. «Ді Вельт» цитує оцінки Тягнибоком місцевих виборів 31 жовтня в Україні як «епоху відродження націоналізму» і нагадує, що об’єднання «Свобода» уклало 2009 року угоду з Національним фронтом Жан-Марі Ле Пена у Франції з метою захисту «національної ідентичності й культури» в обох країнах.

Російська «Нєзавісімая газета» називає футбольний скандал в УЄФА довкола заяв кіпріота Спіроса Марангоса щодо ймовірного підкупу 4-5 членів виконкому УЄФА з метою визначити місцем Євро-2012 Польщу та Україну своєрідним «футбольним Сталінградом для Києва». Газета не виключає, що внаслідок цього скандалу «Україна може залишитися без Євро-2012. Цьому можуть сприяти рішення судів у Швейцарії та на Кіпрі і власні розслідування в Італії, Польщі та Румунії. Видання також наголошує, що найбільша тінь підозри у зв’язку з новим скандалом падає на керівника Федерації футболу України Григорія Суркіса, який разом зі своїм братом уже були покарані УЄФА за «спроби підкупу іспанських суддів у 1995 році». «Нєзавісімая газета» не виключає, що Президент України Віктор Янукович вже «переконував» минулої п’ятниці Григорія Суркіса під час особистої зустрічі піти у відставку з поста глави ФФУ. Московське видання наголошує, що проведення Євро-2012 в Україні є для нинішньої влади у Києві не лише питанням великих грошей і великого спорту, а й ще питанням «особистого престижу». Тому Янукович і його команда намагатимуться «вийти зі ймовірної складної ситуації малою кров’ю», відставкою Суркіса, «котрий вже, як мінімум, тричі проштрафився на міжнародному рівні».
  • 16x9 Image

    Василь Зілгалов

    Із Радіо Свобода співпрацюю з 1989 року. Переїхав з Мюнхена до Праги у березні 1995 року. Народився в сталінській Україні. Троє з родини загинули від голоду у 1932-33 роках. Мати ледве уціліла в 1933-му. Батько пройшов Колиму але система все ж знищила його. Окрім батька, тоталітаризм згубив чотирьох моїх дядьків. Закінчив історичний факультет. Викладав методологію історії. Підготував дві дисертації. Чимало написав. Журналістом став з 1969 року, після вторгнення радянських військ до Праги. Опублікував роботи з історії політичної публіцистики, книги з історії українських міст, дослідження про Василя Пачовського, з історії української еміграції.

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG