Доступність посилання

24 Вересень 2017, Київ 20:53

Центральна влада «конфісковує» телевізійний простір на Львівщині?


Львів – Львівська обласна рада залишилась без телевізійного ефіру. Національна рада з питань телебачення і радіомовлення передала чотири години мовлення комунального підприємства «Львів-ТБ» обласній державній телерадіокомпанії. Телевізійники готують апеляцію до Київського адміністративного суду, а медіа-експерти заявляють про посилення впливу влади на регіональні ЗМІ.

Переможцем конкурсу на мовлення на 12-му каналі Національна рада визначила Львівське обласне державне телебачення. Оскільки ця компанія уже виходить на частоті цього каналу 18 годин на добу і продукує чимало програм. Додаткові чотири години мовлення державне обласне телебачення планує заповнити дитячими, соціальними та інформаційними програмами, як цього і вимагає ліцензія. Про це на засіданні Нацради повідомив представник Львівської обласної державної телерадіокомпанії. Відтак державне телебачення, по суті, отримало ліцензію на весь 12-й канал.

Тим часом «Львів-ТБ» вважає рішення Нацради упередженим і готує апеляцію у суд, розповів Радіо Свобода керівник телеканалу Максим Ощіпко.

«Я десь сподівався на такий розвиток подій. Бо ще за місяць до засідання Нацради на наш регіон було виставлено чотири частоти на цифрове мовлення і перемогу здобула лише Львівська обласна державна телерадіокомпанія», зауважив Максим Ощіпко.

Підтримує колектив «Львів-ТБ», а це 40 працівників, Львівська обласна рада, яка 10 років тому заснувала це комунальне підприємство, щоб висвітлювали діяльність представницького органу влади. Фінансування телекомпанії здійснювалось з обласного бюджету, а це майже мільйон гривень на рік.

Заступник голови Львівської облради, член ВО «Свобода» Петро Колодій каже, що рішення Нацради має політичний підтекст і називає це спланованою акцією. Бо Нацрада передала чотири години мовлення телерадіокомпанії, яка підпорядковується центральній владі і контролюється обласною адміністрацією. Відтепер мешканці не зможуть дивитись трансляцію засідань сесій обласної ради, де часто звучать заяви антипрезидентського змісту.

Влада контролюватиме телеефір на Львівщині

Ще в червні цього року Національна рада з питань телебачення та радіомовлення вирішила не продовжувати ліцензію комунальному підприємству «Львів-ТБ», бо та отримала три попередження про порушення умов ліцензії. Тому й був оголошений конкурс на 4 години мовлення на частоті 12-го каналу у Львові.

Медіа-експерт Олесь Старовойт зауважує, що телевізійники порушення виправили, але не пройшли юридичної процедури про зняття попереджень. Однак справа не лише в цьому, вважає оглядач.

«Влада намагається концентрувати контроль над місцевими ЗМІ і тому нині спостерігається, що районні газети від рад переходять у підпорядкування адміністрацій, – каже він. – Це ж відбувається з радіо і телебаченням. І ось приклад каналу «Львів-ТБ», який міг би давати іншу точну зору, позицію інших, не лише провладних партій, а це телебачення перестає існувати. Весь ефір на 12-му каналі тепер контролюватиме влада, зокрема обласна адміністрація».

Нині у Львові спостерігається створення трьох медійних холдингів. Але власник жодного з них не є опозиційним до чинної влади. Вони навіть не займатимуть нейтральної позиції, переконаний Олесь Старовойт. «Всі вони так чи інакше координуватимуть свою діяльність зі владою і ще навіть пропонуватимуть висвітлювати її діяльність краще, ніж це роблять інші», – зауважив експерт.
  • 16x9 Image

    Галина Терещук

    В ефірі Радіо Свобода з 2000 року. Закінчила факультет журналістики Львівського національного університету імені Франка. Має досвід роботи на телебаченні і в газеті.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG