Доступність посилання

ТОП новини
04 липня 2020, Київ 07:55

Пекін змусив ЄС пом’якшити звіт про дезінформацію Китаю щодо коронавірусу – ЗМІ


За даними журналістів, Китай намагався завадити оприлюдненню доповіді, а деякі абзаци, які критикували цю державу, були вилучені, пом’якшені або переміщені

«Чорновий варіант» звіту Євросоюзу, який звинувачує Китай у дезінформації щодо коронавірусної пандемії, зазнав змін перед публікацією через тиск з боку Пекіну – про це заявляють західні ЗМІ, зокрема New York Times та Reuters 25 квітня.

За даними журналістів, Китай намагався завадити оприлюдненню доповіді, а деякі абзаци, які критикували цю державу, були вилучені, пом’якшені або переміщені перед публікацією.

Оригінальний текст звіту, який мав бути оприлюднений 20 квітня і з яким ознайомилося Радіо Свобода, вказував на «тристороннє сходження наративів дезінформації», які поширювали Китай, Іран та Росія щодо коронавірусної кризи.

Читайте також: Дослідження ЄС: Росія та Китай просувають в інтернеті «змови про коронавірус»​

В документі стверджувалося, що Китай і надалі «очолює глобальну кампанію з дезінформації, щоб ухилитися від відповідальності за спалах падемії та поліпшити свій міжнародний імідж», йдеться в статті New York Times.​

Крім того, за текстом, Пекін намагався звинуватити військових Сполучених Штатів і поширенні хвороби по всьому світу, а також французьких політиків – у тому, що вони нібито вдавалися до расистських образ на адресу голови Всесвітньої організації охорони здоров’я ефіопця Тедроса Аданома Гебреєсуса.

Однак, коли 24 квітня доповідь була із затримкою оприлюднена, формулювання «глобальна кампанія з дезінформації» щодо Китаю з неї зникло, так само як і звинувачення політиків Франції в расизмі.

Як заявляє New York Times, розділ, який виокремлював Росію та Китай як держави, уряди яких стояли за дезінформацією, був «перемішаний з рештою доповіді».

Читайте також: Спостерігачі ЄС кажуть, що прокремлівські ЗМІ поширюють дезінформацію про коронавірус​

Натомість оприлюднений короткий зміст внутрішньої доповіді, поширений між урядами Євросоюзу, стверджує, що «офіційні та підтримувані державою джерела з різних урядів, в тому числі Росії та – меншою мірою – Китаю, продовжували широко поширювати конспірологічні наратики та дезінформацію як у Євросоюзі, так і за його межами».

Згідно з саммарі, «деякі контрольвані державою канали в соціальних мередах і надалі поширюють теорію про те, що спалах у Вухані пов’язани із військовими зі США, що вказує на незмінний намір внести неясність з приводу походження вірусу».

New York Times та Reuters заявляють, що їхні повідомлення, які звинувачують європейських урядовців у затримці та зміні доповіді через китайське втручання, базуються на багатьох джерелах, в тому числі внутрішньому листування та документації Євросоюзу.

21 квітня Радіо Свобода повідомляло про висновки Євросоюзу, за якими Росія та Китай причетні до скоординованого поширення дезінформації про коронавірус.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

ВИБРАНЕ ВІДЕО

ІНШЕ З МЕРЕЖІ



XS
SM
MD
LG