Доступність посилання

22 Листопад 2017, Київ 05:03

Кремль завдав першого удару «Ехо Москви»


Це сталося після критики радіостанції Володимиром Путіним
Рада директорів російської ліберальної радіостанції «Ехо Москва» розпущена на вимогу керівництва холдингу «Газпром-Медіа», до якого входить радіостанція. Експерти відразу ж пов’язали цей крок із негативною реакцією на роботу «Ехо Москви» з боку прем’єр-міністра Володимира Путіна. Аналітики кажуть, що влада боїться ролі незалежних ЗМІ напередодні президентських виборів у Росії в березні цього року.

Нову раду директорів «Ехо Москви» (їх всього дев’ять) тепер мають обрати наприкінці березня, хоча планово вона мала бути переглянута у червні цього року. «Газпром-Медіа» вимагає, насамперед, заміни двох незалежних директорів – Олександра Маковського та Євгена Ясіна. У відповідь на це про вихід з ради директорів оголосили і головний редактор радіостанції Олексій Венедиктов та його заступник Володимир Варфоломеєв.

Шістдесят шість відсотків акцій «Ехо Москви» належить холдингу «Газпром-Медіа», а 34 відсотки – колективу журналістів цього радіо.

Головний редактор «Ехо Москви» Олексій Венедиктов вже заявив, що цей крок ще не означає зміни редакційної політики радіо, котре традиційно відкрите до слухачів. Однак він іронічно зауважив у своєму Twitter, що ця перестановка – своєрідна «валентинка» від «Газпром-Медіа».

Така вимога власників холдингу з’явилася через місяць після того, як прем’єр-міністр Володимир Путін звинуватив «Ехо Москви» та Олексія Венедиктова у критиці на свою адресу. «Я ж не ображаюсь на вас, коли ви мене поливаєте там різачкою зранку до вечора. А ви образились. Я лише два слова сказав, а ви вже образились», – сказав Путін.

Цей коментар пролунав під час досить гострої зустрічі представників російських ЗМІ з Путіним, який сподівається продовжити свою політичну кар’єру з поверненням у Кремль, як президент Росії, після березневих виборів.

Журналісти «Ехо Москви» вважають, що оголошені у вівторок перестановки якраз і пов’язані із різкими зауваженнями Путіна, коли «Газпром-Медіа» не мав іншого вибору і був змушений «реагувати на критику радіостанції з боку головного лідера Росії».

Влада Росії боїться незалежних ЗМІ – Ясін

Розпуск ради директорів «Ехо Москви», куди входять, окрім двох незалежних, чотири – від «Газпром-Медіа» та три – від радіостанції, може стати лише першим кроком у наступній зміні редакційної політики, каже один із незалежних директорів – Євген Ясін. «Виглядає, що керівництво держави боїться незалежних засобів інформації і здійснені заходи є спробою уникнути проблем, котрі можуть постати перед владою», – зауважив Ясін у розмові з Радіо Свобода.

Радіостанція «Ехо Москви» заявила в комюніке, що «здивована таким рішенням» і вважає його «несправедливим». Тут також сказано, що колектив «запевняє слухачів у продовженні редакційної політики на основі законів Російської Федерації в інтересах громадського блага, як власне, радіостанція працювала дотепер».

Представники російського холдингу «Газпром-Медіа», що є головним акціонером «Еха Москви», пояснюють свою вимогу про дострокову відставку ради директорів радіостанції «внутрішньокорпоративними процедурами». У холдингу також наголошують, що оновлення складу ради директорів ніяк не позначиться на редакційній політиці радіостанції.

Колишній президент СРСР Михайло Горбачов, коментуючи розпуск ради директорів «Ехо Москви», заявив Радіо Свобода: «Скажу емоційно. Мені соромно, що це відбувається у нас… Я просто вражений. Так чинять з незалежною демократичною радіостанцією, котру люблять і цінують, котру слухають люди, а потім читають її матеріали в інтернеті… і така безцеремонність!»
Горбачов вважає, що подальші кроки влади проти незалежних ЗМІ в Росії будуть залежати від процесів, які відбуваються у суспільстві, і від реакції громадян.
  • 16x9 Image

    Василь Зілгалов

    Із Радіо Свобода співпрацюю з 1989 року. Переїхав з Мюнхена до Праги у березні 1995 року. Народився в сталінській Україні. Троє з родини загинули від голоду у 1932-33 роках. Мати ледве уціліла в 1933-му. Батько пройшов Колиму але система все ж знищила його. Окрім батька, тоталітаризм згубив чотирьох моїх дядьків. Закінчив історичний факультет. Викладав методологію історії. Підготував дві дисертації. Чимало написав. Журналістом став з 1969 року, після вторгнення радянських військ до Праги. Опублікував роботи з історії політичної публіцистики, книги з історії українських міст, дослідження про Василя Пачовського, з історії української еміграції.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG