Доступність посилання

ТОП новини
20 Серпень 2018, Київ 19:28

EU vs Disinfo: цифра тижня – «400 мільйонів доларів для Гілларі Клінтон»


Сайт EU vs Disinfo, що розвінчує дезінформацію Росії, назвав цифрою тижня суму у 400 мільйонів доларів. Ці гроші, за словами президента Росії Володимира Путіна, начебто пожертвував відомий фінансист Вільям Браудер на користь передвиборчої кампанії кандидатки у президенти США від демократів Гілларі Клінтон.

Минулого тижня в американських ЗМІ опублікували низку матеріалів, начебто фінансист Вільям Браудер інвестував 400 мільйонів доларів у передвиборчу кампанію Гілларі Клінтон у 2016 році.

Цю цифру озвучив президент Росії Володимир Путін під час прес-конференції 16 липня після його зустрічі із президентом США Дональдом Трампом у Гельсінкі. Він стверджував, що хедж-фонд Браудера вкрав гроші у Росії шляхом ухилення від податків.

За словами президента Росії, у Кремля були «вагомі підстави» вважати, що розвідники США «керували цими угодами», і він запропонував американським слідчим можливість опитати 12 російських офіцерів розвідки, звинувачених у зламі комп’ютерних мереж Демократичної партії під час виборів в США, в обмін на те, щоб Вашингтон передав Браудера російським слідчим.

Про це повідомили американські видання The New York Times, The Atlantic, Time Magazine, а також Newsweek. Кожне з цих видань цитувало самого Браудера, який стверджує, що ніколи не робив політичного пожертвування на користь Гілларі Клінтон чи будь-якого іншого політичного кандидата.

Фінансист Вільям Браудер у матеріалі журналу Time від 17 липня запевнив, що не підтримував виборчу кампанію кандидатки в президенти США від демократів Гілларі Клінтон, як про це заявив глава Кремля Володимир Путін.

Репортер The New York Times Кеннет Воґел повідомив, що його газета досліджувала заяву про суму 400 мільйонів доларів і виявила, що вона «абсолютно немає доказів». Про це він написав на своїй сторінці у Twitter.

«Браудер, красномовний критик Путіна, потім сам написав редакційну статтю у виданні Time, назвавши заяву «сміховинною» і звинувативши російський уряд в спробі помсти за його «хрестовий похід проти корумпованих російських чиновників». Про цифру 400 мільйонів доларів також повідомив новинний сайт у США Infowars, що поширює конспіративні теорії. Цього разу без спростування від Браудера», – розповідають на сайті EU vs Disinfo.

Натомість сайт Infowars звинуватив Гілларі Клінтон в тому, що її підтримує «глибинна держава», яка нібито намагалася перешкодити виборам Дональда Трампа.

Цей матеріал також поширили і інші видання і сайти.

«Сайт Infowars також не повідомив, що наступного дня після прес-конференції в Гельсінкі Генеральна прокуратура Росії, що засудила Браудера в Росії «за шахрайство», опублікувала заяву, в якій йдеться про те, що її попросили виправити цифру з 400 мільйонів до 400 тисяч доларів – сума, яку Браудер теж заперечує», – мовиться у матеріалі EU vs Disinfo.

У 2005 році генеральний директор Hermitage Capital, колись найбільшої інвестиційної фірми в Росії, зіткнувся з російським урядом після викриття деталей великої корупційної схеми, до якої були причетні багато високопоставлених російських чиновників. Браудер був згодом депортований з Росії як загроза національній безпеці, а його інвестиційні компанії були захоплені.

Під час розслідування корупційної схеми адвокат компанії Hermitage Capital Сергій Магнітський був затриманий та ув’язнений. Він помер у в’язниці 2009 року у віці 37 років.

Браудер був активним лобістом «Закону Магнітського», також відомого як «Акт Магнітського», який накладав санкції США на російських чиновників, які несуть відповідальність за смерть адвоката. (Потім дію цього закону поширили і на інших чиновників-порушників прав людини по всьому світі – ред.) Відтоді інші країни, серед яких Великобританія, Естонія, Литва, Латвія чи Канада, ухвалили аналогічне законодавство.

Сайт EU vs Disinfo є частиною кампанії з метою краще передбачати та реагувати на прокремлівську дезінформацію. EU vs Disinfo очолює Європейська робоча група East Stratcom. Команда була створена після того, як голови держав та урядів ЄС підкреслили необхідність протистояти проведеним в Росії кампаніям дезінформації у березні 2015 року.

Щотижня команда East Stratcom випускає «Огляд дезінформації», що подає актуальні матеріали – приклади того, як прокремлівська дезінформація подається в міжнародних ЗМІ, а також готує новини та аналітику на цю тему.

Основну увагу в «Огляді» приділяють ключовим тезам, які транслюють міжнародні ЗМІ й які визнані упередженими й такими, що спотворюють факти і/або поширюють прокремлівську позицію. Це не означає, що згаданий ЗМІ пов’язаний із Кремлем чи дотримується прокремлівської позиції або навмисно хоче дезінформувати.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
Загрузка...
XS
SM
MD
LG