Доступність посилання

ТОП новини
18 Вересень 2018, Київ 23:04

Хід конем – Аласанія прокоментував конфлікт НСТУ із ранковим шоу


Голова правління Суспільного обіцяє, що НСТУ вироблятиме власний контент для ранкового ефіру

Телеканал «Ера-медіа» подав позов проти Національної суспільної телерадіокомпанії України​ (НСТУ) одразу в декілька судів, оскаржуючи розірвання угоди про співпрацю. Про це розповів голова правління суспільного мовника Зураб Аласанія. Він, утім, запевняє, що в разі припинення співпраці з «Ерою» ранковий ефір буде чим заповнити.

Скандал навколо програми «Доброго ранку, країно!» почався після того, як 5 липня в ефірі програми виступила лідер партії «Батьківщина» та претендент в президенти Юлія Тимошенко. Поміж іншого, вона заявила, що президент Порошенко не хоче проводити вибори і веде переговори з ватажками злочинних угруповань «ЛНР» та «ДНР».

9 липня на сторінках програми в соцмережах з’явилася інформація про те, що «UA:Перший» закриває передачу.

«Після ефіру з Юлією Тимошенко керівництво національного суспільного телебачення повідомило, що нас закривають. Тобто ви маєте розуміти: канал закриває найрейтинговішу програму в ефірі «UA:Перший» після інтерв’ю з опозиційним політиком. Очевидно, що перед виборами владі не потрібна об’єктивна та незалежна журналістика», – заявила у відеозверненні до глядачів одна з ведучих Тетяна Терехова.

Однак голова «Суспільного» Зураб Аласанія оприлюднив фото листа до ТОВ «Ера-Медіа», яке займається виробництвом програми «Доброго ранку...», про розірвання договору про співпрацю. Лист датований 7 червня 2016 року.

Таким чином, стверджує Аласанія, про припинення співпраці з «UA:Перший» редакція ранкового шоу знала заздалегідь.

Про це свідчить і те, що ще 25 червня Святошинський суд Києва зареєстрував заяву директора «Ери» Віталія Дикого, в якій той просив заборонити «UA:Перший» у будь-який спосіб перешкоджати трансляції програми.

Суд задовольнив позов, і 11 липня програма «Доброго ранку» вийшла в ефір із написом «1 день перемоги над цензурою чиновників «UA:Перший».

В офіційному повідомленні НСТУ зазначено, що «Ера-Медіа» залучили другого відповідача на ім’я Злата Скачко. Зв’язатись із «Ерою», аби отримати коментар, наразі не вдалося.

Як повідомив Радіо Свобода Зураб Аласанія, Злата Скачко працювала на «Ера-Медіа» в рамках ранкової передачі, проте припинила співпрацю.

«Вона ніби, дізнавшись, що НСТУ закінчує угоду, теж відмовилась для них продовжувати угоду. І вони на цій базі подали на неї позов, а суд попросили винести ухвалу про заборону будь-яких дій стосовно нас, наших дій – заборонити припинення трансляції до того, як суд розбереться з нею. Я розумію, що звучить це складно і дивно, але це дуже відома в юридичних колах схема», – пояснює голова правління НСТУ.

За словами Аласанії, залучення другого відповідача використовують для того, щоб перенести позов з господарського суду до звичайного районного. Він припускає, що одним позовом до Святошинського суду справа не обмежиться, хоча зазначає: дублювання справи в кількох судах заборонене.

І справді, в Деснянському районному суді також зареєстровано позов «Ери» про визнання договору із НСТУ чинним. Підготовче засідання по справі має відбутися у вересні.

Читайте також: «Цензура чи ні? Чому закривають ранкове шоу «Доброго ранку, країно»?»

Водночас очільник суспільного мовника стверджує, що в разі, якщо суд все ж визнає угоду з «Ерою» такою, що втратила чинність, ранковий ефір не залишиться порожнім.

«Ми робимо ранковий ефір на каналі «Культура» – команда каналу «Культура» робить ранкову (програму – ред.), має вийти в серпні. Там буде протестовано, скажімо так, і якщо тестування покаже, що воно «злетіло», то з’являється можливість переносу на «UA:Перший», – розповів він.

Рік тому телерадіокомпанія «Ера» відмовилася від ліцензії на аналогове мовлення. Натомість вона почала виробляти ранкову програму «Доброго ранку, країно!». НСТУ зобов’язувалась не втручатися у виробництво контенту, але вимагала дотримуватися журналістських стандартів.

Як стверджує Аласанія, цю останню вимогу журналісти «Ери» систематично порушували, що підтверджував моніторинг контенту.

Кожного місяця вони отримували від нас висновки: будь ласка, не порушуйте стандарти
Зураб Аласанія

«Кожного місяця вони отримували від нас висновки і підсумки: будь ласка, не порушуйте нашу угоду, будь ласка, не порушуйте стандарти, будь ласка, поверніться до угоди. А після того вже почалися попередження їм, що ми не продовжимо в такому разі нашу співпрацю, що ми й зробили місяць тому. За угодою, ми відправили їм таке попередження, від 7 червня – перше попередження. Але потім вони запросили одну з політичних діячок на канал, зробили «хід конем» і сказали, що це через те, що вона прийшла», – згадує очільник суспільного мовника.

Журналісти «Доброго ранку, країно!» звинуватили керівництво НСТУ в необ’єктивності та цензурі щодо опозиційних політиків. Водночас сам суспільний мовник неодноразово заявляв про недофінансування – на 2018 рік уряд виділив телерадіокомпанії лише половину суми, яка передбачена законом.

Брак коштів вже призвів до призупинення аналогового мовлення в кількох містах та відмови від участі в дитячому «Євробаченні».

Одним зі співвласників компанії «Ера-Медіа» є політик Андрій Деркач, колишній член Партії регіонів.

На своїй офіційній сторінці Деркач засудив намагання «UA:Перший» зняти з ефіру ранкову програму «Ери», порівнявши це із цензурою часів колишнього президента Віктора Януковича.

Деркач був одним із депутатів, що 16 січня 2014 року проголосували за так звані «диктаторські закони», спрямовані на придушення протестів Революції гідності.

У грудні того ж року одна з журналісток його каналу «Ера» Маргарита Тарасова повідомила, що керівництво каналу намагалось схилити журналістів створювати матеріали, які б виправдовували закони 16 січня.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
Загрузка...

Recommended

XS
SM
MD
LG