Доступність посилання

ТОП новини
23 Квітень 2019, Київ 06:57

«Мумії повертаються»: реакції на прихід Портнова на NewsOne


За часів Януковича Андрій Портнов (праворуч) очолював Головне управління з питань судоустрою Адміністрації Президента, а згодом був заступником в АП

Колишній заступник голови Адміністрації президента України часів Віктора Януковича Андрій Портнов отримав в управління телеканал NewsOne строком на три роки. Багато хто сприйняв цю звістку як черговий доказ реваншу сил часів Януковича після Революції гідності.

Один із головних представників влади часів Віктора Януковича Андрій Портнов на «комерційних умовах отримав можливість здійснювати усю діяльність з керування» телеканалом NewsOne, уклавши угоду з його нинішнім власником, батьком народного депутата Євгена Мураєва Володимиром. Про це ввечері 29 серпня він повідомив у Facebook.

«Протягом цього періоду власник не має права втручатися в мою діяльність чи в односторонньому порядку розривати договір. Якщо власник захоче продати канал, згідно з умовами договору, він повинен пріоритетно запропонувати його мені», – пояснив політик-утікач.

Прихильники Портнова цій новині зраділи:

Після Революції гідності Андрій Портнов, як і низка інших чиновників часів Януковича, переховується за кордоном. У березні 2018-го СБУ розпочала розслідування його можливої причетності до анексії Росією Криму в рамках кримінального провадження за статтею «державна зрада». Відтак новина про те, що цей політик отримав можливість впливати на один з українських каналів (особливо напередодні прийдешніх виборів), багатьох шокувала, зокрема директора Інституту масової інформації Оксану Романюк.

«Це вже не дно. Це глибше», – пише політолог Віктор Таран.

Його також обурює те, що про це стало відомо у роковини Іловайської трагедії:

«Враження схожі на перегляд «Повстання зомбі». З єдиною відмінністю: це не кіно», – вважає представник «Реанімаційного пакету реформ» Вадим Міський.

Росія і вибори​

На думку політолога Олесі Яхно-Бєлковської, прихід Портнова на NewsOne є ще одним елементом російської інформаційної війни, котра спрямована на внутрішній український інформаційний простір.

Подібної думки дотримується і політтехнолог Олексій Голобуцький.

«Лишилось півроку до виборів... Росія буде будь-якими способами намагатись захопити владу», – вважає координатор проекту «Стоп терор» Семен Кабакаєв.

​Однак не все так погано, як здається, пише волонтер Мирослав Гай.

«Я радий, що ворог показав прапори. Завжди легше воювати, коли ворог визначений, має обличчя... Я люблю чіткість, коли зрозуміло, на кого ставить Росія, а хто з нами за Україну», – пояснює він.

Питання інформаційного бойкоту

Чи продовжать українські експерти ходити на ефіри до NewsOne після появи на ньому Портнова?

«Як довго доведеться вмовляти, здавалося б, адекватних колег по журналістському цеху тікати звідти? Чи гроші не пахнуть, друзі?», – цікавиться журналіст Макс Побокін.

Тим часом журналіст Віталій Портников пише, що закликає до інформаційного бойкоту подібних ЗМІ вже давно, утім, особливих результатів у цьому не досяг.

«Чотири роки поспіль я публічно і не публічно переконую політиків й активістів, що не можна ходити в ефір інформаційних помийок, що з’явилися після Майдану для нівелювання результатів революції. І що я чую у відповідь? Що ходити треба всюди, що всі ангажовані, що «влада не дає ефірів»», – зазначає він.

На думку Портникова, нинішня відмова від візитів на NewsOne тих, хто раніше сюди приходити не соромився, свідчитиме лише про їхній цинізм, марнославство та дурість.

«Усі раптом хочуть повернути собі давно втрачену незайманість і змагаються у патріотизмі і чесності», – обурюється журналіст.

А от політтехнолог Олексій Голобуцький не вірить, що цьому ЗМІ оголосять інформаційний бойкот.

«Маскування скидають остаточно... Зате тепер, як побачите там в ефірі якогось політика, то ви знаєте, з ким це погоджували», – пише експерт з питань PR-комунікацій виборчих та політичних технологій Ольга Лень.

Тим часом віце-спікер Верховної Ради, представниця України в Тристоронній контактній групі в Мінську Ірина Геращенко пропонує зробити публічний моніторинг, дослідивши, хто з основних кандидатів в президенти і скільки був у студіях каналів, які закликала бойкотувати сестра ув'язненого у Росії українського режисера Олега Сенцова Наталія Каплан.

«Це і буде відповідь їхньої щирості, в тому числі в питанні звільнення політв‘язнів, за яких бореться весь світ. В цей час нашенькі блукають по каналах, де Олега називають терористом», – наголошує Геращенко.

Проблема не в Портнові?

Утім, є і ті, хто не розуміє, чому нині сформувалась так потужна хвиля невдоволення щодо нового керівництва NewsOne. Кажуть: до попереднього власника телеканалу Євгена Мураєва, як і до нинішнього – його батька, запитань було і лишається не менше. Зокрема, про це пише журналіст Сергій Грішин та юридичний радник Transparency International Ukraine Максим Костецький.

«Скандал – це наявність у країні, що воює, такого каналу, як NewsOne», – зазначає співробітник Центру близькосхідних досліджень Олександр Северин.

​«Із цим каналом давно все зрозуміло», – пояснює політолог Кирило Сазонов.

Питання у нього нині викликає інший аспект: «Знаходити різницю між Юлією Володимирівною та Віктором Федоровичем в медійці все складніше».

Такими темпми, іронізує політолог Володимир Цибулько, і до повернення комсомолу недалеко.

Чого чекати далі?

Частина користувачів впевнена, що реванш політиків часів Януковича має усі перспективи продовження, адже у зв'язку з низкою останніх подій, які мали місце і за його правління, може виникнути враження, що нині не 2018-й, а 2013 рік.

Дехто навіть дивується, чому з числа тих чиновників на український медіаринок нині прийшов лише Портнов. Наприклад, юрист Клим Братківський вважає, що так само міг вчинити і екс-міністр доходів і зборів та представник «сім’ї Януковича» Олександр Клименко.

Блогер Антон Ходза, тим часом, жартує, чому ще жоден канал ще не дістався колишньому народному депутату Юрію Іванющенку, якого називають також «сірим кардиналом» часів Януковича «Юрою Єнакієвським».

Не забули згадати під час обговорення приходу Портнова на NewsOne і його колишнього керівника, президента-втікача Віктора Януковича.

«Бережіть YouTube, то його невдовзі придбає болонка Оксани Марченко», – жартує журналіст Євген Кузьменко.

Чи буде боротьба?

«Мумії повертаються», – підсумовує правозахисниця Тетяна Печончик.

Чи можна якось протистояти цьому? Вона вважає, що так, утім, лише за умови ефективного розслідування злочинів цих людей та реформ правоохоронної і судової системи.

​А поки цього не сталось, у письменника Андрія Куркова є пропозиція до Нацради з питань телебачення і радіомовлення:

Наразі ж Нацрада на засіданні 29 серпня винесла Newsone санкцію у вигляді попередження через випуск передачі «Світова політика з Олегом Волошиним», присвячений війні в Сирії.

Також цього року Нацрада призначила телеканалу Newsone позапланову перевірку, зокрема, через те, що власник каналу Євген Мураєв в ефірі назвав події Революції гідності «державним переворотом».

Не NewsOne єдиним

Раніше, у середині червня, з’явилася інформація про те, що NewsOne разом зі ще двома українськими телеканалами – «112 Україна» та ZIK – нібито придбав лідер «Українського вибору» Віктор Медведчук. Пізніше телеканал ZIK це заперечив.

Водночас журналісти програми «Схеми» (спільного проекту Радіо Свобода і телеканалу «UA:Перший») встановили, що «112 Україна» записали на німця з провінції, а керувати ним поставили менеджера з команди Віктора Медведчука.

«Таким чином напередодні виборів український медійний ландшафт зазнає змін, і в ньому з’являються нові гравці з політичними амбіціями. А в цьому разі – геополітичними», – підсумовують вони.

Щодо Андрія Портнова, який нині перейняв керівництво каналом NewsOne, то нині він живе за межами України, у соціальних мережах місцем свого перебування він позначає столицю Австрії.

У березні 2018-го Портнов вказав, що позивається до Служби безпеки України в Шевченківський районний суд Києва з проханням зобов'язати СБУ спростувати інформацію про його державну зраду.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Загрузка...
XS
SM
MD
LG