Доступність посилання

21 Листопад 2017, Київ 01:36

Прага – Російське видання, котре заявляє про свою ексклюзивну співпрацю з сайтом WikiLeaks, який публікує американські таємні депеші, підозрюють у підробці. Аналітики говорять, що деякі публікації журналу «Русскій репортер» не підтверджуються документами. Ба більше, вони звертають на ширшу проблему, яку породив сайт WikiLeaks – відкриті можливості для підробок та викривлених інтерпретацій.

Найповажніші світові видання отримали ексклюзивний доступ до дипломатичних депеш ще до того, як сайт WikiLeaks почав їхню публікацію. Інформацію надрукували такі провідні світові газети як американська The New York Times, британська The Guardian, німецька Der Spiegel, французька Le Monde, іспанська El Pais.

Але в Росії за публікацію таємних матеріалів взялося досі маловідоме видання «Русскій Репортер». Днями «Русскій репортер» надрукував, що у вересні минулого року Сполучені Штати організували делегації західних країн, щоб вони покинули залу Організації Об’єднаних Націй під час виступу президента Ірану Махмуда Ахмадинеджада. Однак, серед опублікованих і неопублікованих матеріалів WikiLeaks журналісти не змогли знайти жодного з документів, яким би цю версію подій можна було підтвердити.

«Маленька проблема» чи велика брехня і фальсифікація?

Як зазначає відома російська журналістка Юлія Латиніна, з російською публікацією виникла «невеличка проблема». «Маленька проблема полягає в тому, що того, що має бути підтверджене телеграмами, в опублікованих телеграмах, немає. І це твердження повисає в повітрі, м’яко кажучи», – зауважує вона.

Представники сайту WikiLeaks, чийого керівника нещодавно заарештували у Лондоні, не відповідають на прохання підтвердити автентичність цієї інформації. Але проблема виглядає не такою вже й малою, бо кількома днями раніше пакистанська газета офіційно вибачалася за публікацію інформації з посиланням на WikiLeaks та кореспонденцію американського дипломата, про те, що нібито індійська влада підтримує індуїстських фундаменталістів та ісламських бойовиків у Пакистані.

Вже раніше «Русскій репортер» підозрювали у свідомому перекручуванні фактів.

«Коли вперше прочитав ці дурниці про події в Грузії, я негайно не полінувався і прочитав справжні депеші, я побачив, що все це була неправда і фальсифікація. Все було з точністю до навпаки», – говорить редактор газети «Совершенно секретно» Леонід Вєліхов.

У повідомленнях видання «Русскій репортер» ішлося про те, що ніби американський дипломат писав, що всі на Заході переконані, що війну почав президент Грузії Міхеїл Саакашвілі. У той час як у депешах було написано, що війна не входила до планів грузинського керівництва.

Редактор російського видання, яке пов’язують із людьми, близькими до Кремля, Віталій Лейбін відкидає звинувачення у навмисній фальсифікації і говорить про певні «помилки», яких допустилося його видання. Він пообіцяв опублікувати документи, про які йшлося. На відміну від російського видання, західні публікують повідомлення одночасно з виходом документів на сайті WikiLeaks, що надає підтвердження їхнім словам.
  • 16x9 Image

    Марія Щур

    В ефірі Радіо Свобода, як Марія Щур, із 1995 року. Кореспондент, ведуча, автор програми «Європа на зв’язку». Випускниця КДУ за фахом іноземна філологія та Центрально-Європейського університету в Празі, економіст. Стажувалася в Reuters і Financial Times у Лондоні, Франкфурті та Брюсселі. Вела тренінги для регіональних журналістів.

Ваша думка

Показати коментарі

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG