Доступність посилання

22 Серпень 2017, Київ 23:35

З кожним роком українське кіно стає все більш конкурентоспроможним – організатори KieVino


Кадр із фільму «Сни Едіпа», режисер Олена Єфименко

Олександра Хмарна

У столиці відкрився дводенний фестиваль короткометражних фільмів KieVino. До конкурсної програми увійшли чотири українських фільми та по одному – з Німеччини, Іспанії та Швейцарії. Вони змагатимуться за дві нагороди: «Найкращий короткометражний фільм» та «Найкращий фільм за версією глядачів».

Короткометражки у столиці показують три великих міжнародних фестивалі: «Молодість» та Docudays мають окремі програми коротких фільмів, а KISFF спеціалізується виключно на них. Навіщо Києву ще один кінофестиваль – розповіла його директорка Анна Дем’яненко.

Найкращий фільм будуть вибирати не кілька членів жюрі, як зазвичай, а усі гості, які пов’язані з кіно

«Такого фестивалю, як ми робимо, в Україні не було. Та я й не впевнена, що у світі відбувалося щось подібне. Ми будемо проводити показ фільмів два дні: один для глядачів, а другий – для запрошених людей, які пов’язані з кіно. Під час цього показу наші експерти, кінокритики будуть обговорювати побачене. Найкращий фільм будуть вибирати не кілька членів жюрі, як зазвичай, а усі гості, які пов’язані з кіно: критики, журналісти, режисери, актори, оператори», – говорить Анна Дем’яненко.

Кадр з анімаційного фільму «Кінець», режисер Нікіта Лисков
Кадр з анімаційного фільму «Кінець», режисер Нікіта Лисков

Фільми для фестивалю обиралися із понад сотні учасників. Ще близько трьохсот директорка переглянула поза конкурсом, щоб обрати найцікавіші і запросити їхніх режисерів. Найголовніший критерій – щоб кіно «чіпляло» з першої хвилини.

Покажуть драму про боротьбу з нічною спокусою – холодильником

Аудиторія фестивалю різноманітна, тож і фільми обиралися різні: переосмислений міф про любов, ревнощі та самотність, анімаційні історії про кінець світу, драма про боротьбу дівчини із нічною спокусою – холодильником. Директорка фестивалю цьогорічною програмою задоволена.

З кожним роком українське кіно стає все більш конкурентоспроможним

«Якщо ми знаємо, наприклад, що фільм робили студенти, то якщо вони не зняли чогось, чи звук поганий – ми це пробачаємо. Це ж студенти, вони вчаться. Але цього року я дивлюся їхні фільми і вражена високим рівнем. З кожним роком українське кіно стає все більш конкурентоспроможним», – ділиться враженнями Анна.

Однак, щоб виходити на міжнародний рівень, українським режисерам бракує грошей, вважає Анна. Лише щоб подати свій фільм на фестиваль, як правило, потрібно заплатити кількадесят доларів – не всі можуть собі декілька фестивалів за рік. KieVino з режисерів грошей не бере. І по державну підтримку організатори поки не звертаються.

Кадр із фільму «Бамбуль», режисер Саймон Остерман
Кадр із фільму «Бамбуль», режисер Саймон Остерман

«Ми робимо пілотний проект, а вже потім йдемо до держави, показуючи, що ось так ми можемо працювати. Я думаю, що і державі дуже важко виділяти гроші людям, які ще не зробили нічого. Це як серіали або фільми – треба показати, що ми вміємо. На маленькі фестивалі виділяється 50 тисяч гривень бюджету. І потім ми, звичайно, шукаємо інші гроші, тому що держава не покриває усі статті бюджету. Наступного року, якщо все пройде добре, будемо шукати спонсорів, щоб запрошувати іноземних режисерів», – розповідає директорка.

Поки ж приїзд іноземних гостей на фестиваль не планують. За словами директорки, на одного запрошеного необхідно близько 500 доларів. Це більше, ніж містить увесь бюджет цьогорічного фестивалю.

FACEBOOK КОМЕНТАРІ

В ІНШИХ ЗМІ

Loading...
XS
SM
MD
LG